Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonBerätta om er Triathlondebut!
You need to log in to create posts and topics.

Jag hade inte hört talas om det vid min första järnman - så jag hade ett snyggt sår i nacken några veckor efteråt!

Bodyglide är inte bara bra till skav relaterat till våtdräkt. Den funkar också bra för att undvika skoskav när man springer utan strumpor.

Irina jätte kul att du vill testa triathlon! Vill bara göra dig uppmärksam på att det ev. inte blir någon tävling i

Nooo! :-O

Jaja, i såna fall får jag köra någon annan tävling. Verkade ju finnas en del. Får hålla tumamrna att det blir ändå (är ju bara 15 minuter bort från mig).

På min debut isåg jag hur ovan jag var vid att springa i grunt vatten. Att springa i grunt vatten med kramp i ena vaden o samtidigt börja ta av sig en våtdräkt var riktigt trixigt. Min sambo trodde jag höll på att få hjärtattack eftersom jag vinglade o fl

Bodyglide är som sagt bra till det mesta när man vill undvika skavsår och hudirritationer. Någon som fått svidande rodnader mellan låren av de första vårpassen i löparshortsen? Någon som fått skavsår på överarmen, av linne eller vattenrygga? Någon som fåt

är Bodyglide bättre än Vaselin?

Min personliga erfarenhet är att Bodyglide sitter kvar längre än Försvarets hudsalva och Vaselin. För kortare distanser eller träningspass fungerar alla alldeles utmärkt för mig. För IM använder jag själv Bodyglide.

ok tackar..

Kletar man för mycket petroliumbaserat smörjmedel (typ vaselin) på våtdräkten och sedan måste göra in lagning kan det bli problem med att få limmet att fästa bra. Då är det bättre att använda ett som går att tvätta bort, typ försvarets hudsalva.

Vilka ställen på kroppen smörjer ni in med vaselin/bodyglide/hudsalva?