Quote from Elias Engqvist on 18 June 2012, 22:32Jag hade inte hört talas om det vid min första järnman - så jag hade ett snyggt sår i nacken några veckor efteråt!
Jag hade inte hört talas om det vid min första järnman - så jag hade ett snyggt sår i nacken några veckor efteråt!
Quote from Funbeat user on 19 June 2012, 08:27Bodyglide är inte bara bra till skav relaterat till våtdräkt. Den funkar också bra för att undvika skoskav när man springer utan strumpor.
Irina jätte kul att du vill testa triathlon! Vill bara göra dig uppmärksam på att det ev. inte blir någon tävling i
Bodyglide är inte bara bra till skav relaterat till våtdräkt. Den funkar också bra för att undvika skoskav när man springer utan strumpor.
Irina jätte kul att du vill testa triathlon! Vill bara göra dig uppmärksam på att det ev. inte blir någon tävling i
Quote from Funbeat user on 19 June 2012, 08:30Nooo! :-O
Jaja, i såna fall får jag köra någon annan tävling. Verkade ju finnas en del. Får hålla tumamrna att det blir ändå (är ju bara 15 minuter bort från mig).
Nooo! :-O
Jaja, i såna fall får jag köra någon annan tävling. Verkade ju finnas en del. Får hålla tumamrna att det blir ändå (är ju bara 15 minuter bort från mig).
Quote from Funbeat user on 19 June 2012, 09:12På min debut isåg jag hur ovan jag var vid att springa i grunt vatten. Att springa i grunt vatten med kramp i ena vaden o samtidigt börja ta av sig en våtdräkt var riktigt trixigt. Min sambo trodde jag höll på att få hjärtattack eftersom jag vinglade o fl
På min debut isåg jag hur ovan jag var vid att springa i grunt vatten. Att springa i grunt vatten med kramp i ena vaden o samtidigt börja ta av sig en våtdräkt var riktigt trixigt. Min sambo trodde jag höll på att få hjärtattack eftersom jag vinglade o fl
Quote from Funbeat user on 19 June 2012, 10:18Bodyglide är som sagt bra till det mesta när man vill undvika skavsår och hudirritationer. Någon som fått svidande rodnader mellan låren av de första vårpassen i löparshortsen? Någon som fått skavsår på överarmen, av linne eller vattenrygga? Någon som fåt
Bodyglide är som sagt bra till det mesta när man vill undvika skavsår och hudirritationer. Någon som fått svidande rodnader mellan låren av de första vårpassen i löparshortsen? Någon som fått skavsår på överarmen, av linne eller vattenrygga? Någon som fåt
Quote from Funbeat user on 19 June 2012, 10:44är Bodyglide bättre än Vaselin?
är Bodyglide bättre än Vaselin?
Quote from Funbeat user on 19 June 2012, 11:42Min personliga erfarenhet är att Bodyglide sitter kvar längre än Försvarets hudsalva och Vaselin. För kortare distanser eller träningspass fungerar alla alldeles utmärkt för mig. För IM använder jag själv Bodyglide.
Min personliga erfarenhet är att Bodyglide sitter kvar längre än Försvarets hudsalva och Vaselin. För kortare distanser eller träningspass fungerar alla alldeles utmärkt för mig. För IM använder jag själv Bodyglide.
Quote from Funbeat user on 19 June 2012, 12:33ok tackar..
ok tackar..
Quote from Funbeat user on 20 June 2012, 07:55Kletar man för mycket petroliumbaserat smörjmedel (typ vaselin) på våtdräkten och sedan måste göra in lagning kan det bli problem med att få limmet att fästa bra. Då är det bättre att använda ett som går att tvätta bort, typ försvarets hudsalva.
Kletar man för mycket petroliumbaserat smörjmedel (typ vaselin) på våtdräkten och sedan måste göra in lagning kan det bli problem med att få limmet att fästa bra. Då är det bättre att använda ett som går att tvätta bort, typ försvarets hudsalva.
Quote from Ulrika Ekelund on 20 June 2012, 10:09Vilka ställen på kroppen smörjer ni in med vaselin/bodyglide/hudsalva?
Vilka ställen på kroppen smörjer ni in med vaselin/bodyglide/hudsalva?