Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBesvikelse!
You need to log in to create posts and topics.

Jag undrar helt enkelt hur Ni hanterar Eran besvikelse?
När man blir sjuk/skaddad innan ett lopp... Om ni har någon strategi för hur besvikelsen av ett dåligt lopp/tränning ska hanteras.
Jag har stora problem med detta...
Just nu är jag sjuk med hals ont

Genom att ha fler mål

Besviken har jag ju blivit, t.ex. som när jag skadade mig under ett triathlonlopp, årets första och som jag sett fram mot. Har sedan också missat andra tävlingar av olika anledningar, men ändå hunnit med många roliga tävlingar. Mitt recept är att inte "lä

Jag är skadad och har inte sprungit något på drygt en månad nu, har missat 9st planerade lopp pga detta och kommer missa ännu fler då det inte lär vara bra på minst några veckor till.

Hur jag hanterar besvikelsen? Hmm, vet inte. Gilla läget bara. Nej, fa

Försöker vara glad av det jag vunnit i hälsa och kondition istället.

Spring ett lopp om 2-3 veckor istället! (t+)

...precis som nämnts ovan - ha inte bara ett mål utan flera. Det finns ju massor av kul lopp man kan springa, det är bara att komma igen när du återhämtat dig från förkylningen 🙂

Karin, jag kan förstå att du är besviken när du sett fram emot ett lopp 1 år. För många är det bra att ha ett mål för att komma igång med träning men du kanske har märkt skillnad i din vardag av den träning du gjort även om du inte kan vara med denna gång

Det ÄR surt... särskilt när man tränat och förberett sig!

Kolla om du kan hitta ett nytt lopp. Hässelbyloppet? Inte lika mycket "fest och jippo" ... men en miltävling i alla fall.

Tänk att det är tur att det är löpning du håller på med. Det kryllar av fantastiska små enmilslopp i Sverige. Välj ett nytt och gör din os start där.