Quote from Guest on 19 July 2009, 15:41Hallå
Var ute på en cykelrunda igår och blev så j-a irriterad.
Jag är inte en speciellt erfaren cyklist, och har bara cyklat på racer sedan i våras, men blir irriterad på vissa beteenden.Dessa bilister som tutar på en när man ligger så långt till höger
Hallå
Var ute på en cykelrunda igår och blev så j-a irriterad.
Jag är inte en speciellt erfaren cyklist, och har bara cyklat på racer sedan i våras, men blir irriterad på vissa beteenden.
Dessa bilister som tutar på en när man ligger så långt till höger
Quote from Funbeat user on 19 July 2009, 15:51Vilken väg var det? Där jag kör är det nästan aldrig någon som tutar. Jag kör på ställen där det är ganska vanligt med racercyklister på vägarna.
Notera bilnummer, kolla ägare och ring och fråga vad han ville?
Vilken väg var det? Där jag kör är det nästan aldrig någon som tutar. Jag kör på ställen där det är ganska vanligt med racercyklister på vägarna.
Notera bilnummer, kolla ägare och ring och fråga vad han ville?
Quote from Funbeat user on 19 July 2009, 15:54Tycker inte det tutas så mycket. Oftast är det släkt och vänner som gör det och jag har sagt att fortsätter de tuta när de är precis bakom mig så kommer jag anse att de faktiskt vill köra ihjäl mig. Rekommenderar dem att tuta 100 m innan eller 20 m efter
Tycker inte det tutas så mycket. Oftast är det släkt och vänner som gör det och jag har sagt att fortsätter de tuta när de är precis bakom mig så kommer jag anse att de faktiskt vill köra ihjäl mig. Rekommenderar dem att tuta 100 m innan eller 20 m efter
Quote from Funbeat user on 19 July 2009, 15:57Ligg _inte_ så långt ut till höger som du kan, då har du marginal att gå ut till höger om passerande bilist inte håller ut ordentligt.
Ligger man dessutom en bit ut i vägbanan får ingen för sig att de kan passera trots möte...
Ligg _inte_ så långt ut till höger som du kan, då har du marginal att gå ut till höger om passerande bilist inte håller ut ordentligt.
Ligger man dessutom en bit ut i vägbanan får ingen för sig att de kan passera trots möte...
Quote from Funbeat user on 19 July 2009, 16:02Håller helt med -AT- : våga ta plats! Du är också ett fordon som har rätt till väg; att köra om dig måste vara ett medvetet beslut.
Håller helt med -AT- : våga ta plats! Du är också ett fordon som har rätt till väg; att köra om dig måste vara ett medvetet beslut.
Quote from Funbeat user on 19 July 2009, 16:57I centrala göteborg blir man jämt tutad på, trots att man håller samma fart som bilarna!
Verkar som om folk automatiskt tror att en cykel måste vara långsammare än en bil!
I centrala göteborg blir man jämt tutad på, trots att man håller samma fart som bilarna!
Verkar som om folk automatiskt tror att en cykel måste vara långsammare än en bil!
Quote from Funbeat user on 19 July 2009, 16:59Mycket konstigt folk i Lerdiket.
Mycket konstigt folk i Lerdiket.
Quote from Funbeat user on 19 July 2009, 18:28Det värsta jag varit med om är en lastbil som hängde sig på tutan precis bakom mig. Jag höll på att åka i diket. Inte gick han ut heller när han körde förbi trots att det inte var möte. Rent jävelskap alltså.
Efter det så ligger jag alltid en bit in på v
Det värsta jag varit med om är en lastbil som hängde sig på tutan precis bakom mig. Jag höll på att åka i diket. Inte gick han ut heller när han körde förbi trots att det inte var möte. Rent jävelskap alltså.
Efter det så ligger jag alltid en bit in på v
Quote from ellen olsson on 19 July 2009, 18:46Eloge till bussförarna? I Göteborgstrakten så är de helt klart bland de värsta!
Eloge till bussförarna? I Göteborgstrakten så är de helt klart bland de värsta!
Quote from Funbeat user on 19 July 2009, 18:58Vilken tur att jag inte bor i Götegorg 🙂
Vilken tur att jag inte bor i Götegorg 🙂