Quote from Rasmus Olsson on 3 September 2009, 20:53Eller så leker barnen på cykelbanan, eller mödrarna ska prompt gå i bredd med sina barnvagnar.
Eller så leker barnen på cykelbanan, eller mödrarna ska prompt gå i bredd med sina barnvagnar.
Quote from Funbeat user on 3 September 2009, 21:13Hundar i löpkoppel (typ 10 meter)
Hundar i löpkoppel (typ 10 meter)
Quote from Funbeat user on 3 September 2009, 21:16Det tål att upprepas, om man håller 25-30 eller mer är inte cykelbanor lämpliga. Ju fler som använder vägarna, desto bättre lär sig bilisterna.
Det tål att upprepas, om man håller 25-30 eller mer är inte cykelbanor lämpliga. Ju fler som använder vägarna, desto bättre lär sig bilisterna.
Quote from Funbeat user on 4 September 2009, 10:26Min erfarenhet är att Boulder polisen brukar vara rätt vettig (har bara blivit stoppad en gång pga att jag cyklade på vägbanan nattetid och då fick jag en "muntlig varning" för att jag hade ett för svagt baklyse... att jag luktade öl sa han inget om 😉
Min erfarenhet är att Boulder polisen brukar vara rätt vettig (har bara blivit stoppad en gång pga att jag cyklade på vägbanan nattetid och då fick jag en "muntlig varning" för att jag hade ett för svagt baklyse... att jag luktade öl sa han inget om 😉
Quote from Funbeat user on 4 September 2009, 17:00Var till södra Frankrike i veckan. Där är vägarna smala och bilisterna ännu mer hänsynslösa mot cyklister. Undantagsvis håller bilisterna ut vid omkörning, eller anser att nån annan än de själva har rätt att befinna sig på vägen. Dessutom tycks ingen veta
Var till södra Frankrike i veckan. Där är vägarna smala och bilisterna ännu mer hänsynslösa mot cyklister. Undantagsvis håller bilisterna ut vid omkörning, eller anser att nån annan än de själva har rätt att befinna sig på vägen. Dessutom tycks ingen veta
Quote from ellen olsson on 4 September 2009, 17:22Que? Det har jag aldrig upplevt i Frankrike, möjligen med undantag av eventuella turister från t.ex. Sverige...
Que? Det har jag aldrig upplevt i Frankrike, möjligen med undantag av eventuella turister från t.ex. Sverige...
Quote from ellen olsson on 4 September 2009, 19:44http://www.cyclingweekly.co.uk/news/latest/395951/fury-over-bicycles-killed-more-people-than-terrorism-statement-in-daily-telegraph.html
http://www.telegraph.co.uk/health/healthnews/6128325/77-London-bombings-may-have-resulted-in-second-wave-of-casualtie
Quote from Funbeat user on 4 September 2009, 21:03Precis hemkommen från en semestervecka i Turkiet, skulle aldrig våga cykla där. Konstigt nog var det inte några alvarliga olyckor fast det rådde total anarki i trafiken som jag upplevde det som.
Precis hemkommen från en semestervecka i Turkiet, skulle aldrig våga cykla där. Konstigt nog var det inte några alvarliga olyckor fast det rådde total anarki i trafiken som jag upplevde det som.
Quote from Funbeat user on 4 September 2009, 21:06Har de slutat krascha bussar mellan flygplatsen och hotellen i Marmaris/Antalaya?
Har de slutat krascha bussar mellan flygplatsen och hotellen i Marmaris/Antalaya?
Quote from Funbeat user on 4 September 2009, 22:08Inga buss kraschar men busschauffören lyckades med att tränga en bil av vägen, viftade med händerna o sade nåt på Turkiska sedan fortsatte han utan att stanna så det var nog vardagsmat för han.
Inga buss kraschar men busschauffören lyckades med att tränga en bil av vägen, viftade med händerna o sade nåt på Turkiska sedan fortsatte han utan att stanna så det var nog vardagsmat för han.