Quote from Funbeat user on 5 August 2009, 21:09Läste man den artikel som amerikanska artikeln länkade till, så kändes det ju lite som att polisen i åtminstone Boulder var mer på bilisternas sida än något annat; att ställa sig vid enda stopp-plikten i byn för att bötfälla varenda cyklist som inte stann
Läste man den artikel som amerikanska artikeln länkade till, så kändes det ju lite som att polisen i åtminstone Boulder var mer på bilisternas sida än något annat; att ställa sig vid enda stopp-plikten i byn för att bötfälla varenda cyklist som inte stann
Quote from Fredrik Närenfors on 5 August 2009, 21:16Det skulle behövas här hemma också. Jag blir sånär påkörd av vansinniga cyklister, som inte följer trafikreglerna, varje dag när jag cyklar till jobbet.
Det skulle behövas här hemma också. Jag blir sånär påkörd av vansinniga cyklister, som inte följer trafikreglerna, varje dag när jag cyklar till jobbet.
Quote from Funbeat user on 5 August 2009, 21:20Jotack, jag cyklar genom Lund varje dag på väg till jobbet, och mer anarkistisk stad när det gäller cyklister och gångtrafikanter tror jag man får leta efter. Blev ändå förvånad över den ensidiga bild av problemet som gavs i ovan nämnd artikel.
Mvh Jann
Jotack, jag cyklar genom Lund varje dag på väg till jobbet, och mer anarkistisk stad när det gäller cyklister och gångtrafikanter tror jag man får leta efter. Blev ändå förvånad över den ensidiga bild av problemet som gavs i ovan nämnd artikel.
Mvh Jann
Quote from Funbeat user on 1 September 2009, 01:30Det verkar som även bilisterna längre norrut har hittat signalhornet: http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=4827872. Speciellt kommentarerna är (o)roande.
Thomas Åberg torde för övrigt vara en förebild för de flesta som hänger på denna del av
Det verkar som även bilisterna längre norrut har hittat signalhornet: http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=4827872. Speciellt kommentarerna är (o)roande.
Thomas Åberg torde för övrigt vara en förebild för de flesta som hänger på denna del av
Quote from Funbeat user on 1 September 2009, 06:41Han har andra meriter också.
Han har andra meriter också.
Quote from Funbeat user on 1 September 2009, 07:21@Torbjörn
Skrämmande kommentarer
@Torbjörn
Skrämmande kommentarer
Quote from Funbeat user on 1 September 2009, 08:36Man skulle kanske montera en videokamera på styret...
Finns det aerodynamiska? Helst i kolfiber...
/Fredrik
Man skulle kanske montera en videokamera på styret...
Finns det aerodynamiska? Helst i kolfiber...
/Fredrik
Quote from Funbeat user on 1 September 2009, 09:41Tobias, allt är som vanligt större i USA... 3 feet (90meter)
Tobias, allt är som vanligt större i USA... 3 feet (90meter)
Quote from Funbeat user on 1 September 2009, 10:48Fredrik Johansson: Jag har cyklat med en Oren kamera monterad på styret. Det blev förvånansvärt bra (och förvånansvärt långtråkigt att titta på).
Det finns en nyare variant än den jag hade på Kjell & Company. Den heter Oren Scientific ATC-2K och du kan st
Fredrik Johansson: Jag har cyklat med en Oren kamera monterad på styret. Det blev förvånansvärt bra (och förvånansvärt långtråkigt att titta på).
Det finns en nyare variant än den jag hade på Kjell & Company. Den heter Oren Scientific ATC-2K och du kan st
Quote from Funbeat user on 1 September 2009, 10:58Jag får inte upp ngn artikel i nsd? Kan ngn ge en bättre länk eller reffa vad den innehöll?
Jag får inte upp ngn artikel i nsd? Kan ngn ge en bättre länk eller reffa vad den innehöll?