Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBilister som tutar
You need to log in to create posts and topics.

Läste man den artikel som amerikanska artikeln länkade till, så kändes det ju lite som att polisen i åtminstone Boulder var mer på bilisternas sida än något annat; att ställa sig vid enda stopp-plikten i byn för att bötfälla varenda cyklist som inte stann

Det skulle behövas här hemma också. Jag blir sånär påkörd av vansinniga cyklister, som inte följer trafikreglerna, varje dag när jag cyklar till jobbet.

Jotack, jag cyklar genom Lund varje dag på väg till jobbet, och mer anarkistisk stad när det gäller cyklister och gångtrafikanter tror jag man får leta efter. Blev ändå förvånad över den ensidiga bild av problemet som gavs i ovan nämnd artikel.

Mvh Jann

Det verkar som även bilisterna längre norrut har hittat signalhornet: http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=4827872. Speciellt kommentarerna är (o)roande.

Thomas Åberg torde för övrigt vara en förebild för de flesta som hänger på denna del av

Han har andra meriter också.

@Torbjörn

Skrämmande kommentarer

Man skulle kanske montera en videokamera på styret...

Finns det aerodynamiska? Helst i kolfiber...

/Fredrik

Tobias, allt är som vanligt större i USA... 3 feet (90meter)

Fredrik Johansson: Jag har cyklat med en Oren kamera monterad på styret. Det blev förvånansvärt bra (och förvånansvärt långtråkigt att titta på).
Det finns en nyare variant än den jag hade på Kjell & Company. Den heter Oren Scientific ATC-2K och du kan st

Jag får inte upp ngn artikel i nsd? Kan ngn ge en bättre länk eller reffa vad den innehöll?