Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBilister som tutar
You need to log in to create posts and topics.

Sök på "Med livet som insats".

/Fredrik

Ta bort den avslutande punkten i länken.

Tack!
Funderat på det där; en mig närstående brukar säga att de kan hålla till i velodromer, man ska inte leka på vägen.
Frågan är då _vad_ är nyttotrafik?
Är alla persontransporter i bil nödvändiga de heller? Bussresor för att se på utsikten?
Får man pr

Ja, nånstans måste det ha gått fel i planeringen av samhällets infrastruktur. Städer har ett torg och en gågata – resten av hela samhället är uppbyggt helt och hållet efter bilism. Man ska inte behöva stanna, sakta ner eller ens kliva ur bilen för att häm

Jag åkte med en taxichaufför en gång som ondgjorde sig över alla barn som leker på vägarna. Spelar hockey och åker inlines osv. Vägar är för bilar och då var det även småvägar inne i bostadsområden hon menade.
Jag blev så paff att jag inte kunde svara. V

Taxichaffisar måste vara den yrkesgrupp som överlägset mest förstör sin egen arbetsmiljö.

Kan vi inte nu bara ta och hålla varnadra i handen och sjunga we shall overcome!?

http://www.youtube.com/watch?v=OfbN6VphDxg

Var ute och cyklade med racer på landsväg för första gången i mitt liv idag! De var en väldigt läskig upplevelse, det blåste rätt bra och vindarna fångade upp hela mig ibland och fick mig att vingla lite. Var ruskigt rädd att jag skulle vingla ut mitt i v

Det blir lätt långtråkigt att köra 12-13 mil i 15-20 km/h på cykelvägar som inte är städade mer än en gång om året.

Det jobbiga med anvisade cykelvägar parallellt med vägen inom tättbebyggt område är ju att de ofta är upphöjda. Vid varje utfart så åker man ned till normalnivå och sen upp igen. Dessutom sticker ju gärna bilar ut nosen där när de skall köra ut. Pang och