Quote from Funbeat user on 19 July 2009, 19:20Som tur e så kör jag 97% i skogen, bara för att slippa bilar, gillar det inte riktigt. Men visst tar jag en tur på Lv hojen då o då . Har oxå blivit utsatt för, ja så att säga "Pucko" är inte bara en dryck!!. Så att man funderar på att ta med en sten i ba
Som tur e så kör jag 97% i skogen, bara för att slippa bilar, gillar det inte riktigt. Men visst tar jag en tur på Lv hojen då o då . Har oxå blivit utsatt för, ja så att säga "Pucko" är inte bara en dryck!!. Så att man funderar på att ta med en sten i ba
Quote from Funbeat user on 19 July 2009, 19:20Jag cyklar nog enbart på 50-70-vägar och där känns det oftast helt OK. På motorvägar är ju inte cykel tillåten (fast jag tror det står att det gäller fordon som kör under 40kmh? Så så länge man drar på ordentligt så är det OK?)
Kommer inte ihåg att jag s
Jag cyklar nog enbart på 50-70-vägar och där känns det oftast helt OK. På motorvägar är ju inte cykel tillåten (fast jag tror det står att det gäller fordon som kör under 40kmh? Så så länge man drar på ordentligt så är det OK?)
Kommer inte ihåg att jag s
Quote from Funbeat user on 19 July 2009, 19:22Tur att man inte e elektriker..:)
Tur att man inte e elektriker..:)
Quote from Funbeat user on 19 July 2009, 21:54Hör man att det kommer en bil eller dylikt så är det bara att cykla lite vingligt, garanterar att de håller ut då.
Hör man att det kommer en bil eller dylikt så är det bara att cykla lite vingligt, garanterar att de håller ut då.
Quote from Bengt Askerfelt on 19 July 2009, 23:08Har aldrig blivit tutad på och dessutom kör många om så långt åt vänster i vänster körbana som de kan; jag är förvånad över hänsynen de visar... eller så är de onödigt försiktiga; de tror kanske att jag kan komma att vingla.
Har aldrig blivit tutad på och dessutom kör många om så långt åt vänster i vänster körbana som de kan; jag är förvånad över hänsynen de visar... eller så är de onödigt försiktiga; de tror kanske att jag kan komma att vingla.
Quote from Funbeat user on 19 July 2009, 23:44Någonstans har jag läst om en undersökning som visar att bilister vid omkörning håller ungefär samma avstånd till cyklisten som cyklisten håller till vägkanten: så kör cyklisten väldigt nära kanten så kör de om väldigt nära cyklisten... Tror inte att det
Någonstans har jag läst om en undersökning som visar att bilister vid omkörning håller ungefär samma avstånd till cyklisten som cyklisten håller till vägkanten: så kör cyklisten väldigt nära kanten så kör de om väldigt nära cyklisten... Tror inte att det
Quote from Funbeat user on 20 July 2009, 01:00Jag väljer lugna vägar för fridens skull. Det är skönare när man KAN höra fåglarnas sång!
Jag väljer lugna vägar för fridens skull. Det är skönare när man KAN höra fåglarnas sång!
Quote from Funbeat user on 20 July 2009, 01:29Har också varit med om tutandet. Ibland kan det gå månader utan att ett enda tut, ibland kan det tutas flera gånger under samma runda. Vet inte riktigt vad det är folk vill uppnå med det. Kör man inte med mp3-spelare i öronen (vilket man verkligen inte bö
Har också varit med om tutandet. Ibland kan det gå månader utan att ett enda tut, ibland kan det tutas flera gånger under samma runda. Vet inte riktigt vad det är folk vill uppnå med det. Kör man inte med mp3-spelare i öronen (vilket man verkligen inte bö
Quote from Funbeat user on 20 July 2009, 06:45Cyklar man sakta så hör man kanske bilar men vindbruset vid träning överröstar lätt bofinken Knut.
Att vingla ute i grusen inbjuder bara till omkörning vid möte.
Cyklar man sakta så hör man kanske bilar men vindbruset vid träning överröstar lätt bofinken Knut.
Att vingla ute i grusen inbjuder bara till omkörning vid möte.
Quote from Funbeat user on 20 July 2009, 06:58Med MP3 spelare slipper man gissa om bakomvarande bil kommer köra om eller på. Var en som tuta på mig igår, bara lägga sig längre ut och dessutom ge honom tecken att ta det lite lugnt. Mindre populärt men det fungerar rätt bra.
Med MP3 spelare slipper man gissa om bakomvarande bil kommer köra om eller på. Var en som tuta på mig igår, bara lägga sig längre ut och dessutom ge honom tecken att ta det lite lugnt. Mindre populärt men det fungerar rätt bra.