Quote from Funbeat user on 20 July 2009, 19:44Åh, jag undrar alltid vad bilisterna vill när dom tutar. Det irriterande är att man inte kan fråga dom på en gång. Dom skulle säkert säga nåt i stil med "Öh, hållre till cykelbanan va!" eller "Vafan cyklaru inte i vägrenen för?!". Om man bara kunde lära d
Åh, jag undrar alltid vad bilisterna vill när dom tutar. Det irriterande är att man inte kan fråga dom på en gång. Dom skulle säkert säga nåt i stil med "Öh, hållre till cykelbanan va!" eller "Vafan cyklaru inte i vägrenen för?!". Om man bara kunde lära d
Quote from Funbeat user on 20 July 2009, 20:20Det där beteendet är inte begränsat till bilister tyvärr. Jag har mött samma attityder bland cyklister och löpare. De senare tyckte gamla och gående med och utan hund skulle hålla sig borta från motionsspåren då de förstörde deras tid...
kom på att gåend
Det där beteendet är inte begränsat till bilister tyvärr. Jag har mött samma attityder bland cyklister och löpare. De senare tyckte gamla och gående med och utan hund skulle hålla sig borta från motionsspåren då de förstörde deras tid...
kom på att gåend
Quote from Mikaela Lexén on 20 July 2009, 20:42Fredrik skrev:
"Det där beteendet är inte begränsat till bilister tyvärr. Jag har mött samma attityder bland cyklister och löpare."Skillnaden är väl att en stressad cyklist eller löpare som gör ett misstag riskerar inte i samma utsträckning andra männis
Fredrik skrev:
"Det där beteendet är inte begränsat till bilister tyvärr. Jag har mött samma attityder bland cyklister och löpare."
Skillnaden är väl att en stressad cyklist eller löpare som gör ett misstag riskerar inte i samma utsträckning andra männis
Quote from Funbeat user on 20 July 2009, 21:16Spontant håller jag med, men med tanke på vad jag har hört på andra forum så är jag långt ifrån säker. Finns dom som på allvar tycker man ska skrämma skiten ur folk som de anser inte hör hemma just där de själva håller till.
Cykelolyckor är otäcka hur so
Spontant håller jag med, men med tanke på vad jag har hört på andra forum så är jag långt ifrån säker. Finns dom som på allvar tycker man ska skrämma skiten ur folk som de anser inte hör hemma just där de själva håller till.
Cykelolyckor är otäcka hur so
Quote from Funbeat user on 20 July 2009, 21:51Klart att det är tillåtet att motionscykla på cykelbana. Varför skulle det inte vara det? Den enda regeln som gäller är att du ska hålla hastighetsbegränsningen, och den är samma som på vägbanan bredvid. Däremot så brukar jag själv föredra att ligga på vä
Klart att det är tillåtet att motionscykla på cykelbana. Varför skulle det inte vara det? Den enda regeln som gäller är att du ska hålla hastighetsbegränsningen, och den är samma som på vägbanan bredvid. Däremot så brukar jag själv föredra att ligga på vä
Quote from Rasmus Olsson on 20 July 2009, 21:55Nej, om du anser det vara säkrare att köra på vägbanan får du göra det.
Nej, om du anser det vara säkrare att köra på vägbanan får du göra det.
Quote from Funbeat user on 20 July 2009, 22:04Så står det inte i lagen. Har du ett prejudikat?
Saxat från http://www.ntf.se/konsument/fraga3637.asp :
Fråga:
Racercykel på bilvägen?
Om man är ute på ett träningspass med sin racercykel, får man cykla på bilvägen (förutsatt att det inte är förbud) om d
Så står det inte i lagen. Har du ett prejudikat?
Saxat från http://www.ntf.se/konsument/fraga3637.asp :
Fråga:
Racercykel på bilvägen?
Om man är ute på ett träningspass med sin racercykel, får man cykla på bilvägen (förutsatt att det inte är förbud) om d
Quote from Rasmus Olsson on 20 July 2009, 22:07Exakt så Gunnar.
Exakt så Gunnar.
Quote from Funbeat user on 20 July 2009, 22:08Eftersom färdmålet är + 50 km/h så är det inte säkert att använda cykelbanan med tanke på de oklara väjningsreglerna som finns där.
Eftersom färdmålet är + 50 km/h så är det inte säkert att använda cykelbanan med tanke på de oklara väjningsreglerna som finns där.
Quote from ellen olsson on 20 July 2009, 22:09Det är i princip alltid lämpligare om man vill maximera chansen att komma fram helskinnad.
Det är i princip alltid lämpligare om man vill maximera chansen att komma fram helskinnad.