Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBittra erfarenheter....
You need to log in to create posts and topics.

Här tänkte jag att vi kan dela med oss av de problem vi bittert fått erfara under olika löppass. Dumt om alla måste göra samma tavlor.....

Jag kan börja:

Tro inte att man kan springa långpass i dom vanliga löpardojorna och trycka ner tjockare vinterstru

Eller när jag skulle springa ett långpass på ca 18 km och redan i första uppförsbacken märker att det tar emot. Dag nummer 2 kom förkylningen - en rejäl sådan. Hostade så mycket att jag till slut hostade sönder en muskel och fick hålla upp med löpningen i

Spring inte 18 km i för hårt tempo efter ett år upphåll från löpning, knäna var inte sig själva efter det!

Spring inte med ryggsäck och bar överkropp. Fick jätteskav 1 adam på svanken.

Om ni ändå gör ovanstående, låt er inte övertalas att smörja in skavet med aloevera-kräm. Det sved så inni he...ete i trettio minuter.

Eller....efter tyngsta träningsveckan det året bara ta en liten mystur runt en sjö bara för att skaffa några extra-km utan att kolla skalan. 3 mil, löparknä och spolierad säsong.

Pronerar du? Skaffa ortopediska INLÄGG meddetsamma, hoppas inte att "rätt" skor ska räcka (oavsett hur dyra de är).
Det är en billig peng för att slippa sveda och långa löpuppehåll.

Eller när ni kör back-intervaller i en hyfsat lång och brant skogsbacke.

Låt inte er son cykla utför, snabbare och snabbare för att på femte gången ha sån fart att han fullkomligt flyger över rötter och stenar och brakar rakt ut i skogen ca 30 meter, lan

Förmodligen gjorde det mest ont på honom (#)

Kan inte heller rekommendera underställsbyxornas nederkant mitt på hälen. Gav ett ordentligt skavsår och det tog nästan 2 veckor innan jag kunde sätta på mig ett par löparskor igen.

Eller - tejpa inte fötterna direkt på huden för en lätt stukning och spring i 5 timmar. När svetten fick verka fick jag inte skavsår, huden släppte på stora fina ytor och det tog en månad innan jag kunde springa...

Spring inte flera kilometer barfota om du inte är van vid att springa barfota - hur bra det än känns medan du håller på. I alla fall inte om du springer på tå när du springer utan skor - muskelfästena i vaderna kan bli överansträngda och du kan få stora p