Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBlå tår
You need to log in to create posts and topics.

Är det någon annan som har erfarenhet av att tånaglarna blir förstörda av att spendera tid i löpskorna? Jag gissar iaf att det är mina löparskor som är boven i dramat. Båda lilltånaglarna är blå-svarta och förvridna, den ena går inte längre att klippa - d

Oftast är det att man har för små skor (fötterna expanderar sig lite vid längre tids löpning). De brukar rekommendera att man går upp någon storlek i sina löparskor.

Dina skor kan även vara för smala för dina skor. Jag har fått blå tånagel en gång och de

Tror också att det oftast är trånga skor som är boven. Viker man tårna när man springer kan det också bli skador.

...och det händer även dem som har ordentlig svällmån i skon. Jag har skor med minst 1 cm tillgodo för att jag vet att mina fötter svullnar när jag är ute i mer än 2 timmar, men jag får ändå blå tår. Jag tror ibland att jag pressar tårna så hårt mot sulan

Jag har också större skor (en storlek större) och min pektå på höger fot är konstant blå. Det lustiga är att den inte är längre än stortån vilket man lätt skulle kunna tro så det borde inte bero på att jag pressar den mot toppen av skon. Jag börjar lära m

Jag håller med Annika. Min skor är också tillräckligt stora och jag köper bara löparstrumpor av högsta klass. Stortån är aldrig blå. Alla övriga tånaglar är dock blå, förtjockade eller borta. Ju bättre träningen går, desta fler blå och saknade naglar. Jag

Samma här. Har rymliga skor och kan lätt vifta på tårna, men endast stortånageln är obekymrad. Alla andra naglar är antingen borta eller blå. Det ser inte så snyggt ut i sandaler, men annars har jag bara förlikat mig med att de ser ut sådär.

Just lilltårna är svåra tycker jag, då åtminstone mina är så pass böjda in mot övriga tår att det är nageln som ligger längst "fram" på tån.
Övriga tår har jag inga/mindre problem med bara jag sköter att klippa ner tånaglarna så långt att det är tån och i

Påminns vid strumppåtagningen varje morgon om vådan med stress och dåliga prioriteringar....
Yrde som vanligt runt hemma Stockholm Marathon morgonen i år, mycket att stå i men kom ändå vis av erfarenheten ihåg naglelklippningen. Ordentlig som man är börja

Jag har vanligtvis storlek 38 - 38,5 i mina vanliga skor. På löplabbet har jag fått provat ut storlek 40 de senaste åren. Har aldrig haft problem med blå tår när jag springer. Har en gång haft problem när jag kört skidor (hade missat att klippa naglarna i