Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningblödande bröstvårtor
You need to log in to create posts and topics.

Jag är med Jonas. Coachtejp ligger alltid i väskan om det händer något och då kan man lika gärna ta det över bröstvårtorna också.

Det är med coachtejp som med silvertejp: Den sviker en aldrig och du kan laga det mesta med den. (H)

Precis!

Silvertejp funkar prima, se bara till att raka bort håret innan så är det inga problem =)

Tajt tröja hjälper jättemycket. Tänk er ett sandpapper som man inte rör på och ett sandpapper man drar fram och tillbaka. Den tajta tröjan ligger fix emot huden och "slipar" inte.

En liten liten bit Leukosilk över själva vårtan så löser det sig för mig iaf. Har inte haft några bekymmer att den lossnat eller dylikt och jag svettas en hel del när jag är ute och springer.
Annars kan man alltid testa Vaselin som är beprövat mot denna t

Jag har samma problem – redan vid 5 km börjar det svida lite smått. Känns för krångligt att tejpa för varje runda som är så pass kort dock. Kommer huden bli starkare och tåla mer eftersom? Någon som härdat ut sina problem?

(skriver i den här tråden typ var tredje år så nu är det dags igen :-))

Prova med en annan tröja, jag har vissa modeller som ställer till det redan efter 5 km och andra som inte gör det även efter en mara. Och jag skulle inte säga att det bara handlar o

Problemet är att jag tror att det dels är en av mina t-shirts och dels mitt underställ som skaver på vårtorna, så nu i vinter finns ingen annan riktig lösning än att byta underställ och det är visserligen dags för ett nytt snart, men hur det kommer att fu

Tejpar själv ofta / alltid på längre pass.
Merinoullstället har inte ställt till det (för mig) nu på vintern även när jag glömt att tejpa. Så det är ett tips. Kostar, men har hittills i vinter varit värt priset. Har haft svårt att få koll på vilka tröjor