Quote from Guest on 24 March 2011, 01:22Hej,
Idag tränar jag uteslutet med Dolme då mina ben är katastrof dåliga.
Dels så är kicken värdelös men det värsta är nog att benen hänger ner och inte vågrätt.
Simmar 100m på 1 minut och 50 sekunder med dolme i snitt över 2000m.
Men när jag simmar ut
Hej,
Idag tränar jag uteslutet med Dolme då mina ben är katastrof dåliga.
Dels så är kicken värdelös men det värsta är nog att benen hänger ner och inte vågrätt.
Simmar 100m på 1 minut och 50 sekunder med dolme i snitt över 2000m.
Men när jag simmar ut
Quote from Håkan Öhling on 24 March 2011, 01:32Pierre du är en klassisk dröm för varje crawl-skola! Ditt problem är att du spänner fotleden med tårna uppåt. Vristen skall vara avslappnad men sträckt! öva framför TV:n... Brukar alltid vara någon i varje klass som simmar bakåt:-)
Pierre du är en klassisk dröm för varje crawl-skola! Ditt problem är att du spänner fotleden med tårna uppåt. Vristen skall vara avslappnad men sträckt! öva framför TV:n... Brukar alltid vara någon i varje klass som simmar bakåt:-)
Quote from Funbeat user on 24 March 2011, 08:50Tanken som du har att köra på rygg tycker jag är bra men jag hade velat att ändra den något. Träna att ligga på rygg med armar och ben /stilla/. När du kan det så kan du vända dig om i vattnet och så har du en bra start för frisim utan dolme.
Jag hade sj
Tanken som du har att köra på rygg tycker jag är bra men jag hade velat att ändra den något. Träna att ligga på rygg med armar och ben /stilla/. När du kan det så kan du vända dig om i vattnet och så har du en bra start för frisim utan dolme.
Jag hade sj
Quote from Funbeat user on 24 March 2011, 08:53Jag kan för övrigt stoltsera med att jag har simmat bakåt i början av min karriär. Det var innan jag lärde mig att slappna av. Att simma baklänges frisim kan vara smått ångestladdat men det ger i vart fall grym träning för kroppen 🙂
Jag kan för övrigt stoltsera med att jag har simmat bakåt i början av min karriär. Det var innan jag lärde mig att slappna av. Att simma baklänges frisim kan vara smått ångestladdat men det ger i vart fall grym träning för kroppen 🙂
Quote from Funbeat user on 24 March 2011, 09:09Been there, done that och kämpar fortfarande med bensparken som sakta men säkert börjar likna nåt 🙂
När jag gjorde mitt första triathlon satsade jag på våtdräkt istället för benspark och det gick rätt ok, men jag vill gärna förbättras och göra bra simti
Been there, done that och kämpar fortfarande med bensparken som sakta men säkert börjar likna nåt 🙂
När jag gjorde mitt första triathlon satsade jag på våtdräkt istället för benspark och det gick rätt ok, men jag vill gärna förbättras och göra bra simti
Quote from Funbeat user on 24 March 2011, 09:15Känner igen det där.
"Vristen skall vara avslappnad men sträckt!" Yeah right, hur fan skulle det gå till, jag kan inte sträcka ut min vrist ordentligt ens med industriverktyg. Och det där med att öva med fenor - går jättebra med fenor men inte ett dugg
Känner igen det där.
"Vristen skall vara avslappnad men sträckt!" Yeah right, hur fan skulle det gå till, jag kan inte sträcka ut min vrist ordentligt ens med industriverktyg. Och det där med att öva med fenor - går jättebra med fenor men inte ett dugg
Quote from Funbeat user on 24 March 2011, 10:02http://www.swimsmooth.com/kick.html
Avsnitten "Ankle Flexibility" och "Stretch", sen äre bara börja töja.
http://www.swimsmooth.com/kick.html
Avsnitten "Ankle Flexibility" och "Stretch", sen äre bara börja töja.
Quote from ellen olsson on 24 March 2011, 10:03Anders: Jag har samma problem som du och jag hittade en artikel skriven av en simtekniktränare där han i princip "beklagade sorgen". Om man inte kan sträcka vristen - alla kan inte - så är man ganska rökt på den fronten.
Anders: Jag har samma problem som du och jag hittade en artikel skriven av en simtekniktränare där han i princip "beklagade sorgen". Om man inte kan sträcka vristen - alla kan inte - så är man ganska rökt på den fronten.
Quote from Funbeat user on 24 March 2011, 10:18En del elitsimmare är anatomiskt "felbyggda" vad gäller till exempel flexibiliteten i fötterna. Vi andra kan göra så gott vi kan genom att stretcha. Samtidigt ska man passa sig för överrörlighet vilket kan ge ostabila fötter och ökad risk för stukningar.
En del elitsimmare är anatomiskt "felbyggda" vad gäller till exempel flexibiliteten i fötterna. Vi andra kan göra så gott vi kan genom att stretcha. Samtidigt ska man passa sig för överrörlighet vilket kan ge ostabila fötter och ökad risk för stukningar.
Quote from Funbeat user on 24 March 2011, 17:30försök inte så mycket. låta ben bara finns.
det jag ser från mina simmare är att de vill förmycket och då bli teknik fel.
försök inte så mycket. låta ben bara finns.
det jag ser från mina simmare är att de vill förmycket och då bli teknik fel.