Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningBli av med Dolme, råd
You need to log in to create posts and topics.

Ice man, det är för att du inte har full balans i kroppen. Träna mer med dolme, men sänk farten. Du kan sparka lite försiktigt även med dolme, så du får lite hjälp med rotationen.

Jo jag förstod nästan att det har med balansen att göra. Ibland brukar jag träna med paddlar och fenor istället för dolme och då bara slappa av med benen fast röra dom lite grann för att hålla balansen och då funkar det bättre. Ett annat problem jag har m

Du kanske har fel dolme? De flesta vuxen-crawlare jag sett har barn-dolmar som lossnar precis som du beskriver när man har vuxna lår.

Torbjörn, och då kommer självklart nästa fråga. Vad är rätt dolme? 🙂

jag älska min skum dolme. jag har aldrig sett de plast som jag ser en del simmare här med som man fylla med vatten tills jag började simma igen i sverige.

jag har en som ser ut som den i mitten

BILD:www.goswim.tv/system/uploads/Image/pullbuoys.jpg

en

Min modell heter Malmsten Finns röd och svart (blåa är för barn).
Freker har den och där heter den K360

Förr i tiden snodde man en simdyna för små barn. Slaktade den och band ihop de två pontonerna- dada perfekta dolmen!

Ok man kanske ska testa med en större dolme då 😉

Tack Ryan för tiderna ovan. Kollade naturligtvis vad jag låg på. Körde 4x50 kick @ 1:30, simmade dem på 1:15 ungefär. Det är ju i alla fall inte långsammare än den långsammaste tiden som du räknade upp...

Om dina ben sjunker så ligger felet ovanför höften tyvärr.
Fösta viktiga sak är att man inte kan flyta ordentligt.
Börja lära dig detta först så kommer din benkick bli bättre och skippa dolmen.
Vad jag menar med problemet ovanför höften är att man inte

Tycker också det stämmer att benen kommer upp mer om man får ner överkroppen. Å andra sidan blir det ju svårare att andas utan att svälja halva bassängen om man trycker ner huvudet så att bröstkorgen hamnar i en lägre position...