Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBli vass på tempo
You need to log in to create posts and topics.

Ser heller inget skäl att låsa den, än.
Menade bara att du (Raymond) är den ende som_kan_ bestämma att det är slut i den här tråden. Även om ingen skriver mer i den nu, så kan nån som tycker den är intressant återuppliva den om två år :/

I grund och botten gillar vi som är på funbeat nån form av fysisk ansträngning och på denna tråden framför allt cykel. Då har vi det ansvaret gentemot våra cykelkamrater att respektera olika synpunkter och framför allt ha ett ärligt uppsåt med de eventuel

Brukar inte motionärna bli vettigt bemötta i klubbarna?
Många klubbar har motionsgrupper som tar hand om o skolar in nybörjare.

Edit Däremot så är det stor skillnad på motions och tävlingsträning.

Jo så är det i många klubbar, men jag vet också att det finns motsatsen där vissa cyklister gärna vill "testa" nya. Och då är det kanske i åldern 20 och uppåt. Men som sagt det finns många som tar väl hand om sina debutanter. Orsaken att det är så lite c

Ett problem är när nybörjare(oavsett nivå) kommer på en träning för tävlingscyklister och tror att de ska ha nån mysträning.
De som tävlar har slitit hårt och förväntar sig kvalitetsträning för att kunna tävla.
Där är vanligtvis motionärer på fel plats me

Ett bra sätt att träna tempo när man är några stycken är att släppa iväg cyklisterna en o en med olika tidsintervaller och den som för dagen är starkast startar sist. Förhoppningsvis är man återsamlade vid nåt vägskäl ett par mil bort. Starta först och kä

Jag upprepar: Träning är Träning o Tävling är Tävling
Samträning bör användas till fart o distansträning.

Bra David, tipsa om ett bra träningspass här på funbeat för ca 4-8 cyklister. Låt oss säga 2 -3 timmar. Förresten alla som har skrivit här i tråden var har ni tagit vägen? nu är väl stämmningen okey igen. Allt är som leder till motivationshöjning mottag

Vilken sorts träning? Jag gillar fartträning i lagtempoform med utgallring på slutet av varje fartsträcka.

Hur många sek. skall varje förning vara tycker Du? lägger du in ren solokörning i passet? När och hur återsamlas ni ? Många frår men tacksam om du har tid och vill svara. Vågar inte ge oss ut ikväll t om vildsvinen blåser omkull!
Ha dé