Quote from Guest on 3 June 2008, 20:13Jag har cyklat en hel del sedan förra sommaren då jag köpte min racer. I år har jag cyklat nästan 60 mil redan. känns bra men dock...
ofta i ett motionslopp känns det väldigt kul att köra i klunga. tills det kommer en brant backe. Då blir jag ofta frånkör
Jag har cyklat en hel del sedan förra sommaren då jag köpte min racer. I år har jag cyklat nästan 60 mil redan. känns bra men dock...
ofta i ett motionslopp känns det väldigt kul att köra i klunga. tills det kommer en brant backe. Då blir jag ofta frånkör
Quote from Funbeat user on 3 June 2008, 20:23Lite svårt att svara på och beror ju på vilka som egentligen kör ifrån dig i backen. Är det de "största å finaste" cyklisterna längst fram och det är i början av loppet, så är det troligtvis explosivitet och benstyrka du skulle bli mest hjälpt av att trän
Lite svårt att svara på och beror ju på vilka som egentligen kör ifrån dig i backen. Är det de "största å finaste" cyklisterna längst fram och det är i början av loppet, så är det troligtvis explosivitet och benstyrka du skulle bli mest hjälpt av att trän
Quote from Funbeat user on 3 June 2008, 20:28Det är ofta de lättaste som är snabbast uppför. Bra kondition krävs förstås.
Det är ofta de lättaste som är snabbast uppför. Bra kondition krävs förstås.
Quote from j sollerman on 3 June 2008, 20:30Jag är för tung (låter bättre än fet) för att köra bra uppför. Men om man vill bli bättre är backträning något att satsa lite mer på.
Jag är för tung (låter bättre än fet) för att köra bra uppför. Men om man vill bli bättre är backträning något att satsa lite mer på.
Quote from Funbeat user on 3 June 2008, 20:33Bättre att köpa en lätt cykel och deffa ned sig till 6-8% underhudsfett.
Bättre att köpa en lätt cykel och deffa ned sig till 6-8% underhudsfett.
Quote from Funbeat user on 3 June 2008, 20:36Jag tror att backträning är bra om man vill bli bra i backar.
Jag tror att backträning är bra om man vill bli bra i backar.
Quote from Funbeat user on 3 June 2008, 20:39De senaste åren har jag kört med min hybrid. 1-3 motionslopp i året har det blivit. Oftast har det varit så att jag har kört ifrån klungan i uppförsbackarna.
I nedförsbackarna har jag sedan blivit omkörd igen.
Nu har jag skaffat racer också, så vi får
De senaste åren har jag kört med min hybrid. 1-3 motionslopp i året har det blivit. Oftast har det varit så att jag har kört ifrån klungan i uppförsbackarna.
I nedförsbackarna har jag sedan blivit omkörd igen.
Nu har jag skaffat racer också, så vi får
Quote from j sollerman on 3 June 2008, 20:39Jag har iaf köpt en lätt cykel. De där andra får jag ta till nästa säsong, eller säsongen efter de...
Jag har iaf köpt en lätt cykel. De där andra får jag ta till nästa säsong, eller säsongen efter de...
Quote from Funbeat user on 3 June 2008, 20:43Motvind = dansk backe
Motvind = dansk backe
Quote from Funbeat user on 3 June 2008, 20:49Kantvind, MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMumma!
Kantvind, MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMumma!