Quote from Funbeat user on 3 June 2008, 22:50Är det säkert att det är hjulet du menar...? 😉
Är det säkert att det är hjulet du menar...? 😉
Quote from Funbeat user on 3 June 2008, 22:52jag är fullt beredd på att behöva jaga ikapp honom och ramma honom för att få honom
jag är fullt beredd på att behöva jaga ikapp honom och ramma honom för att få honom
Quote from Funbeat user on 4 June 2008, 08:31Det som bestämmer hastighet är effekten i pedalerna och den bestäms av cyklisten fysik. Sedan bromsas farten av vind- och rullmotstånd (i viss mån motstånd i transmission). Kör du uppför bromsas du också av att du måste flytta din vikt i höjdled. Detta kr
Det som bestämmer hastighet är effekten i pedalerna och den bestäms av cyklisten fysik. Sedan bromsas farten av vind- och rullmotstånd (i viss mån motstånd i transmission). Kör du uppför bromsas du också av att du måste flytta din vikt i höjdled. Detta kr
Quote from Emma Sjöberg on 4 June 2008, 08:33Jag frågade Bernt Johansson just den frågan efter att blivit bland de sista i en, jag menar typ alla backar i Italien, svaret var.. Din vikt och din kondition.. träna intervaller..
Jag frågade Bernt Johansson just den frågan efter att blivit bland de sista i en, jag menar typ alla backar i Italien, svaret var.. Din vikt och din kondition.. träna intervaller..
Quote from Funbeat user on 4 June 2008, 08:34Hej Johannes.
"tills det kommer en brant backe. Då blir jag ofta frånkörd."
Jag har samma problem som du. Uppför är jag rökt, men nerför är det få som hänger på. (På VR förra året var jag uppe i närmare 80 km/h i backarna ner mot Jönköping.)
Men nu til
Hej Johannes.
"tills det kommer en brant backe. Då blir jag ofta frånkörd."
Jag har samma problem som du. Uppför är jag rökt, men nerför är det få som hänger på. (På VR förra året var jag uppe i närmare 80 km/h i backarna ner mot Jönköping.)
Men nu til
Quote from Funbeat user on 4 June 2008, 08:39Men hörrö Mattias, 200-300 W är ungefär dubbelt upp vad de allra flesta här trampar runt med. En vanlig motionär ligger sällan över 150 W nån längre stund. Elitmotionärer kanske upp kring 200 W en bra dag.
Men hörrö Mattias, 200-300 W är ungefär dubbelt upp vad de allra flesta här trampar runt med. En vanlig motionär ligger sällan över 150 W nån längre stund. Elitmotionärer kanske upp kring 200 W en bra dag.
Quote from Funbeat user on 4 June 2008, 08:43Med en CS600 kan man finlira effekten med inställningarna.
Jag orkar bara klämma på med 125 watt vid blodsmak.
Hade jag varit lättare och med lite mer muskler så hade jag kanske klarat 175 watt.
Med en CS600 kan man finlira effekten med inställningarna.
Jag orkar bara klämma på med 125 watt vid blodsmak.
Hade jag varit lättare och med lite mer muskler så hade jag kanske klarat 175 watt.
Quote from ellen olsson on 4 June 2008, 08:56> Men hörrö Mattias, 200-300 W är ungefär dubbelt upp vad de allra flesta här trampar runt med.
Det skriver han inget om. Däremot så skriver han att det inte ger så hög fart och i det har han helt rätt.
> Men hörrö Mattias, 200-300 W är ungefär dubbelt upp vad de allra flesta här trampar runt med.
Det skriver han inget om. Däremot så skriver han att det inte ger så hög fart och i det har han helt rätt.
Quote from Funbeat user on 4 June 2008, 09:00Allt är relativt. Tror nog att de flesta här tycker att det går rätt fort om det rullar på i runt 40 km/h på platt mark. Då ligger man fortfarande inte på 300 W i de flesta fall.
Allt är relativt. Tror nog att de flesta här tycker att det går rätt fort om det rullar på i runt 40 km/h på platt mark. Då ligger man fortfarande inte på 300 W i de flesta fall.
Quote from Funbeat user on 4 June 2008, 09:02Jag har också problem med backarna. Inga som helst problem på plattland och i nedförsbackarna rullar mina 92 kg ifrån de flesta. Samma 92 kg straffar sig givetvis uppför...
Men efter Eslövs Gran Fondo häromveckan tröttnade jag på mig själv och beslutade
Jag har också problem med backarna. Inga som helst problem på plattland och i nedförsbackarna rullar mina 92 kg ifrån de flesta. Samma 92 kg straffar sig givetvis uppför...
Men efter Eslövs Gran Fondo häromveckan tröttnade jag på mig själv och beslutade