Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelblir frånkörd uppför...
You need to log in to create posts and topics.

Jag väger 74 kg. På plattan utan draghjälp vid 200 watt hamnar jag runt runt 33 km/h. Hasslövsbacken (8%) på 300 w runt 12-13 km/h.

Mattias L - Ni sålde en aldeles för tung cykel till mig. (Jag som köpte Saras LOOK);)

Sen kan man använda klungan som uppför också.
Se till att ligga i täten när du kommer fram till backen då har du långt att falla ner i klungan innan man är på toppen och kan vara med igen. Det har jag lyckats med ibland om den inte är för lång.

Hej Mattias.

"Veckorna innan Vättern är det fel att bränna fett"

Nu förstår jag inte. Vad skulle då vara bättre än fett? Jag skulle tom kunna sticka ut hakan och påstå att det "aldrig" är fel att bränna fett! Och det är sälla jag nyttjar mig av ordet al

Låter på Linnex inlägg som om du är lite klen Rasmus... 😉

LOL

Vänligen

P.

Jag vet inte, Linus. Jag har väl inte kommenterat mig själv i watt-debatten?

Aha, sant. Jag läste lite slarvigt och tolkade att du sällade dig till "200 W elitmotionärer".

Mitt inlägg var bara menat som en indikation på skillnaden mellan plattan och backar.

Nja, snarare ligger jag lägre än så. Men jag har aldrig testat mig på nåt med en vettig effektmätare, så jag vet inte säkert. Men mina egna beräkningar säger att jag normalt ligger på 150-160 W på platten om jag kör ett distanspass. Då ligger jag på ca 75

P.:
Vad jag menade är att jag inte är intresserad av att begränsa mitt energiintag inför Vättern. Jag har i alla fall fått för mig att det är bra att ha lite energireserver, även om fettet kanske inte är snabbt användbart.

Dessutom drar varje kilo viktmi