Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelblir frånkörd uppför...
You need to log in to create posts and topics.

Mmm, Håkan C, men den underskattar nog rullmotståndet då, fast det spelar inte så stor roll. 1.9 eller 2.0 (avrundat) är inom felmarginalen för den här typen av beräkningar som bygger på uppskattade värden.

Peter: Vilken schysst bild! Vad har du för kamera?!

tack peter!
jag tvättar av honom med högtrycken först.
dreglar en hel del själv vi idrottsutövande

Rasmus Olsson skrev:
> den underskattar nog rullmotståndet

Om du hade kollat i länken jag skickade hade du sett att default Crr är 0,004, men det går att ändra
http://www.analyticcycling.com/ForcesPower_Page.html

Men i praktiken är det väl oxå så att d

Ja, 0.004 är sjukt lågt. Det är rimligt med marknadens bästa däck på nylagd, slät asfalt. Jag räknar med 0.006 för racerdäck på normal asfalt. Till och med det är nog oftast i underkant, men men...

Sittställningen har jag valt den snabbare hela vägen, ef

Mia Fia:

Tack ! Den bilden är fotad med en Canon 30D och ett Tamron 28-75/2,8 objektiv.

Här är en länk till några bilder till.

http://www.fotosidan.se/gallery/view.htm?ID=170716

För att återknyta till orginaldiskussionen så kommer här en bild från en

Hej sveis..
Som gml styrketräningsinstruktör vill jag nog rekommendera Johannes att träna lite styrka ben / rumpa....
Samt teknik kring nertrampet.
Lycka till !

De elitklassare som var i Truedsfällan igår fick en bra lektion av Susanne i backkörning.
Vi i publiken kunde enbart njuta av lektionen.
Att det sedan var grädde på mosen i seniorklassen var bara trevligt.

Som stina skev, benträning ger reusltat, jag har spenderat mång ibland oändligt trista timmar i gymmet i vinter, utfall benböj och gud vet vad. Men det har gett resultat! Inte längre sist uppför en backe och "dör" inte efter halva, så pina benen, och glöm

Nu närmar sig Sollerön och SM med stormsteg.
Vi som inte kör där kan ju få lite recentioner om taktik o teknik under de motlut som ska genomköras några gånger under de närmsta veckorna.

Det är lite sent att tänka på träning utan nu gäller att förstå hur