Quote from Funbeat user on 4 June 2008, 15:02Mmm, Håkan C, men den underskattar nog rullmotståndet då, fast det spelar inte så stor roll. 1.9 eller 2.0 (avrundat) är inom felmarginalen för den här typen av beräkningar som bygger på uppskattade värden.
Mmm, Håkan C, men den underskattar nog rullmotståndet då, fast det spelar inte så stor roll. 1.9 eller 2.0 (avrundat) är inom felmarginalen för den här typen av beräkningar som bygger på uppskattade värden.
Quote from Funbeat user on 4 June 2008, 15:08Peter: Vilken schysst bild! Vad har du för kamera?!
Peter: Vilken schysst bild! Vad har du för kamera?!
Quote from Funbeat user on 4 June 2008, 15:09tack peter!
jag tvättar av honom med högtrycken först.
dreglar en hel del själv vi idrottsutövande
tack peter!
jag tvättar av honom med högtrycken först.
dreglar en hel del själv vi idrottsutövande
Quote from Berit Bengtson on 4 June 2008, 15:19Rasmus Olsson skrev:
> den underskattar nog rullmotståndetOm du hade kollat i länken jag skickade hade du sett att default Crr är 0,004, men det går att ändra
http://www.analyticcycling.com/ForcesPower_Page.htmlMen i praktiken är det väl oxå så att d
Rasmus Olsson skrev:
> den underskattar nog rullmotståndet
Om du hade kollat i länken jag skickade hade du sett att default Crr är 0,004, men det går att ändra
http://www.analyticcycling.com/ForcesPower_Page.html
Men i praktiken är det väl oxå så att d
Quote from Funbeat user on 4 June 2008, 15:34Ja, 0.004 är sjukt lågt. Det är rimligt med marknadens bästa däck på nylagd, slät asfalt. Jag räknar med 0.006 för racerdäck på normal asfalt. Till och med det är nog oftast i underkant, men men...
Sittställningen har jag valt den snabbare hela vägen, ef
Ja, 0.004 är sjukt lågt. Det är rimligt med marknadens bästa däck på nylagd, slät asfalt. Jag räknar med 0.006 för racerdäck på normal asfalt. Till och med det är nog oftast i underkant, men men...
Sittställningen har jag valt den snabbare hela vägen, ef
Quote from Funbeat user on 5 June 2008, 11:02Mia Fia:
Tack ! Den bilden är fotad med en Canon 30D och ett Tamron 28-75/2,8 objektiv.
Här är en länk till några bilder till.
http://www.fotosidan.se/gallery/view.htm?ID=170716
För att återknyta till orginaldiskussionen så kommer här en bild från en
Mia Fia:
Tack ! Den bilden är fotad med en Canon 30D och ett Tamron 28-75/2,8 objektiv.
Här är en länk till några bilder till.
http://www.fotosidan.se/gallery/view.htm?ID=170716
För att återknyta till orginaldiskussionen så kommer här en bild från en
Quote from Funbeat user on 7 June 2008, 16:40Hej sveis..
Som gml styrketräningsinstruktör vill jag nog rekommendera Johannes att träna lite styrka ben / rumpa....
Samt teknik kring nertrampet.
Lycka till !
Hej sveis..
Som gml styrketräningsinstruktör vill jag nog rekommendera Johannes att träna lite styrka ben / rumpa....
Samt teknik kring nertrampet.
Lycka till !
Quote from Funbeat user on 7 June 2008, 21:44De elitklassare som var i Truedsfällan igår fick en bra lektion av Susanne i backkörning.
Vi i publiken kunde enbart njuta av lektionen.
Att det sedan var grädde på mosen i seniorklassen var bara trevligt.
De elitklassare som var i Truedsfällan igår fick en bra lektion av Susanne i backkörning.
Vi i publiken kunde enbart njuta av lektionen.
Att det sedan var grädde på mosen i seniorklassen var bara trevligt.
Quote from Ebba Johansson on 8 June 2008, 16:38Som stina skev, benträning ger reusltat, jag har spenderat mång ibland oändligt trista timmar i gymmet i vinter, utfall benböj och gud vet vad. Men det har gett resultat! Inte längre sist uppför en backe och "dör" inte efter halva, så pina benen, och glöm
Som stina skev, benträning ger reusltat, jag har spenderat mång ibland oändligt trista timmar i gymmet i vinter, utfall benböj och gud vet vad. Men det har gett resultat! Inte längre sist uppför en backe och "dör" inte efter halva, så pina benen, och glöm
Quote from Funbeat user on 17 June 2008, 18:33Nu närmar sig Sollerön och SM med stormsteg.
Vi som inte kör där kan ju få lite recentioner om taktik o teknik under de motlut som ska genomköras några gånger under de närmsta veckorna.Det är lite sent att tänka på träning utan nu gäller att förstå hur
Nu närmar sig Sollerön och SM med stormsteg.
Vi som inte kör där kan ju få lite recentioner om taktik o teknik under de motlut som ska genomköras några gånger under de närmsta veckorna.
Det är lite sent att tänka på träning utan nu gäller att förstå hur