Quote from Funbeat user on 3 June 2008, 20:52Det är bara uppför jag är någorlunda bra. Jag är en bergsget utan ork på platten. Och när det går utför brukar jag hamna långt bakom trots att jag trampar som en idiot, medan de andra bara rullar ner, förbi mig.
Det är bara uppför jag är någorlunda bra. Jag är en bergsget utan ork på platten. Och när det går utför brukar jag hamna långt bakom trots att jag trampar som en idiot, medan de andra bara rullar ner, förbi mig.
Quote from Funbeat user on 3 June 2008, 20:57Du kanske inte är med fram till backen om du kör i Skåne?
Kantvindens förlovade land.På fredag är det Truedsfällans myspysbacke som ska bevistas och se på hur de ystra Juniscyklisterna får lite danskt motstånd att tampas med.
Du kanske inte är med fram till backen om du kör i Skåne?
Kantvindens förlovade land.
På fredag är det Truedsfällans myspysbacke som ska bevistas och se på hur de ystra Juniscyklisterna får lite danskt motstånd att tampas med.
Quote from j sollerman on 3 June 2008, 21:00Jag har rätta tyngden för att vara snabb utför 😉
Jag har rätta tyngden för att vara snabb utför 😉
Quote from Funbeat user on 3 June 2008, 21:07Hmm det är ju inte ovanligt med en svag sida inom cykling.. o är ju den där roliga frasen... övning ger färdighet... men kika även på cykeltävlingar som sänds på tex Eurosport.. många (riktigt duktiga) cyklister håller sitt tempo uppför och på så sätt int
Hmm det är ju inte ovanligt med en svag sida inom cykling.. o är ju den där roliga frasen... övning ger färdighet... men kika även på cykeltävlingar som sänds på tex Eurosport.. många (riktigt duktiga) cyklister håller sitt tempo uppför och på så sätt int
Quote from Funbeat user on 3 June 2008, 21:11Skillnad på backe och berg!
Våra backar inkl Klevaliden är nätt o jämt katagoriserade i TdF eller Girot!Jag tror även att de flesta på FB inte kan hålla hjul på något proffs någon längre stund, typ två minuter.
Skillnad på backe och berg!
Våra backar inkl Klevaliden är nätt o jämt katagoriserade i TdF eller Girot!
Jag tror även att de flesta på FB inte kan hålla hjul på något proffs någon längre stund, typ två minuter.
Quote from Lena O on 3 June 2008, 21:38Hej Johannes.
Mitt råd är sitt rakt uppför och långt bak i sadeln
växla i god tid
Gör backen 20-50m längre än vad den faktist är.
Med det menar jag att när toppen kommer, så fortsätta att jobba hårt 20-50 meter till, då få du upp farten igen.
Hej Johannes.
Mitt råd är sitt rakt uppför och långt bak i sadeln
växla i god tid
Gör backen 20-50m längre än vad den faktist är.
Med det menar jag att när toppen kommer, så fortsätta att jobba hårt 20-50 meter till, då få du upp farten igen.
Quote from Funbeat user on 3 June 2008, 22:38Det stämmer nog bra det, David P. Jag skulle nog ha svårt att maxsprinta upp till de farter de håller i flera timmar i sträck. 45 fixar jag väl att komma upp i på platt mark utan vind.
Fast platt mark utan vind har jag aldrig upplevt i hela mitt liv, så
Det stämmer nog bra det, David P. Jag skulle nog ha svårt att maxsprinta upp till de farter de håller i flera timmar i sträck. 45 fixar jag väl att komma upp i på platt mark utan vind.
Fast platt mark utan vind har jag aldrig upplevt i hela mitt liv, så
Quote from Funbeat user on 3 June 2008, 22:42Bäckstedt höll sextiofem när han körde ifatt Landström på SM förra året och Landström hade svårt att komma in på hjul där.
Bäckstedt höll sextiofem när han körde ifatt Landström på SM förra året och Landström hade svårt att komma in på hjul där.
Quote from Funbeat user on 3 June 2008, 22:48Men så är Bäckstedt ett monster! 😀
Men så är Bäckstedt ett monster! 😀
Quote from Funbeat user on 3 June 2008, 22:49jag skulle kunna hålla boonens hjul hur länge som helst!
(underskatta inte en frustrerad hona i parningstider)
jag skulle kunna hålla boonens hjul hur länge som helst!
(underskatta inte en frustrerad hona i parningstider)