Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

På helgerna springer jag ofta runt 10 km efter frukost, runt kl 09.00. Hemma igen dricker jag lite vatten, kaffe och äter en banan. En och en halv timme senare är det dags för lunch, ofta gröt, pastasallad etc. Sen blir jag såååå trött och hela eftermidda

Känner helt igen mig i det du skriver. Har aldrig kunnat springa innan eller efter frullen då har jag för lite energi och vatten i kroppen för att jag ska klara av löppassen och blir helt däckad även om jag fyller på med energi direkt efter passet:( Går t

Okej, det kanske är så enkelt. Men trist, eftersom det är så smidigt att springa på morgonen 🙂

Jag skulle tro att det är för lite mat det handlar om. Gröt eller en pastasallad är inte mycket till lunch efter en mils löpning.

Att Du inte känner av det på kvällstid handlar antagligen om det Sarah är inne på - en hel dags energi-och vätskentag finns

Sylvia; du har som alltid koll på läget 🙂
Okej, vad skulle vara en bra och lättlagad lunch efter en mils löpning? Jag är rätt liten (164/53).

Då är jag ännu mindre. 😉

Bryn en kryddad kycklingfilé och låt den gå färdigt i ugnen i en form tillsammans med halverade tomater. Koka ris/pasta eller potatis under tiden samt gör en kall sås på fullfet crème fraiche, sweet´n soursauce och salt/peppar.

Passa på och sov en liten stund! Själv är jag trött ibland utan att ha tränat och sover jag då 15 min eller så har jag igen det resten av dagen.

Jag brukar köra korta pass om jag vill hålla mig pigg och längre när det inte stör mig att vara trött.

Tack för alla svar! Jag gillar också att sova middag, men har två små barn som slutat med det 🙂

Vätskebrist kanske?
Drick ordentligt dagen före och lite före turen, sedan även efteråt för att kompensera för det du svettat ut...