Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Helena, på vår nivå är det viktiga att öht få i sig nånting efter ett pass. Varför elitmotionärerna är noga med sina återhämtningsmål är ju för att de i regel tränar betydligt oftare än vi, och därför snabbt behöver fylla på sina depåer så att de är redo

så klokt och sunt tänk sylvia 🙂

Sylvia, jo en portion är kanske för lite men då tar man två 🙂
(jag är lite emot det där att vissa saker ska ätas vissa tider) varför inte biff på morgonen 😉 )
Dessutom kan jag käka tex stekt fisk och en macka istf potatis el ris. Kolhydrat som kolhydr

Min mamma kunde äta tårta till frukost om det blev över från festen kvällen innan. 😉

Jag håller med Dig. Tycker dock att potatis el liknande passar bäst till ugnsstekt lax. Det var ett recepttips helt enkelt. Like it or not! 🙂

Och jag är mycket nöjd med tipsen 🙂

Är det inte vanlig lunchkoma då?

Lite off topic kanske, men..

När vi är i Italien på somrarna förlägger jag all löpning till innan frukost (runt 7-tiden) för att undvika värmen. Jag brukar rulla ur sängen och dricka ett glas juice innan jag ger mig av. Ut genom dörren och efter nån kilo

"Att äta en massa kvällen innan hjälper nog inte så mycket, eftersom kroppen under natten lagrar den energin." - Vad menade du med det? Det är ju lagrad energi man använder!

Att äta kvällen innan fungerar visst! Självklart!

Sen tror jag att vissa kroppar inte mår bra av morgonträning. Jag testade ett tag att simma 06:30 och efter dessa pass var hela dagen oftast förstörd.
Det kändes i hela kroppen under passen att kroppen inte ville och att det var emot naturens ordning at a

Man blir inte mer energisk på morgonen om man äter extra på kvällen, eftersom kroppen lagrar in den energin man förtär p kvällen under natten. Kroppen har i princip alltid fyllda depåer av glykogen (förutom när man förbrukat genom ansträngning). "Probleme