Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

För mig är det tvärtom. Det är maten efter passet som knäcker mig. Knepet för mig är att äta mindre. Konsten är att ändå äta så mycket att kroppen får det den behöver, annars kan jag lätt bli illamående. Men oftast gör jag det felet, att jag är så hungrig

Dock finns det ju få saker som är så sköna som att träna/arbeta sig trött, äta ett rejält mål mat, och sedan däcka i en liten hög (förutsatt att man inte har något att göra så att man faktiskt kan tillåta sig att däcka).

Själv har jag provat att äta precis innan lägg dax ex. 2portioner havregrynsgröt, lite yoghurt på de och ett ägg men funkar ändock inte att träna innan frullen...tycker jag borde ha massor med energi???

Samma sak efter frullen då jag äter ungefär samma,

Jag känner också igen mig i ditt problem, när jag tränar på morgonen/förmiddagen blir jag trött och får dessutom ofta huvudvärk resten av dagen. För mig verkar det handla om vätskebrist, jag hinner helt enkelt inte "vätska upp mig" tillräckligt innan pass

Sylvia, iofs lät din mat godare än havregrynsgröt men jag tycker nog eg. att det är mängden som bör ökas inte smaken (även om det inte kan skada)

Jag känner igen mig lite i ditt problem, fast för mig handlar det om lunchträning. Jag kan omöjligt äta en stadig lunch efter träningen om jag ska fungera i jobbet på eftermiddagen - jag däckar fullständigt om jag äter för mycket i ett svep. Min lösning ä

När jag började springa regelbundet blev jag också väldigt trött av löpning. Jag blev tvärtrött 1-2 timmar efter träning. Jag märkte ingen direkt skillnad på vad jag åt. Det har till största delen gått över när jag har byggt upp konditionen och styrkan. H

Ja, jag har sprungit regelbundet i 6 år, så det är inget nytt. Har ätit/druckit lite mer idag och det känns faktiskt lite bättre 🙂

Christer, visst har Du rätt i att det är mängden som räknas, som jag också sa. Nu ville Titti ha tips på lättlagad lunchmat att fixa på helgen. Och det fick hon. 🙂

För mig är gröt frukostmat. Lunch och middag ska vara lagad och helst varm för att passa

150/52 🙂

Jag har svårt att träna på morgonen..orsak vet jag inte men kan ju vara så som ni beskriver att det är i korrelation med mat och vätskeintag. Ska försöka peta i mig ett kvällsmål de gånger jag vet med mig att jag ska träna på morgonen.Annars är