Quote from Magnus Gelang on 9 June 2008, 19:25Gudrun: Ja nu är det ju inte 1 läkare vi pratar om,,,men det kanske finns olika åsikter om bltr bland läkarna precis som det finns om så många andra frågor.
Christer: Det jag skrev var att man kan ha 100 + sin ålder utan att det är nåt konstigt,,,som sag
Gudrun: Ja nu är det ju inte 1 läkare vi pratar om,,,men det kanske finns olika åsikter om bltr bland läkarna precis som det finns om så många andra frågor.
Christer: Det jag skrev var att man kan ha 100 + sin ålder utan att det är nåt konstigt,,,som sag
Quote from Catharina Brattlin on 9 June 2008, 19:46Lady, att så många har högt blodtryck men utan adekvat blodtryckskontroll kommer av att symtomen är ringa vid även ganska höga blodtryck. Folk traskar omkring hypertoniska utan att veta om det... Ofta upptäcks det av en slump, eller att annan sjukdom (som
Lady, att så många har högt blodtryck men utan adekvat blodtryckskontroll kommer av att symtomen är ringa vid även ganska höga blodtryck. Folk traskar omkring hypertoniska utan att veta om det... Ofta upptäcks det av en slump, eller att annan sjukdom (som
Quote from Funbeat user on 9 June 2008, 20:07Bullen. Läkare är nog ganska ense om att man inte lagt tillräcklig vikt vid att behandla högt blodtryck hos äldre tidigare. Nu ser man tydliga vinster med att behandla hypertoni även hos väldigt gamla, vilket man inte var medveten om för 10 år sedan kansk
Bullen. Läkare är nog ganska ense om att man inte lagt tillräcklig vikt vid att behandla högt blodtryck hos äldre tidigare. Nu ser man tydliga vinster med att behandla hypertoni även hos väldigt gamla, vilket man inte var medveten om för 10 år sedan kansk
Quote from Funbeat user on 9 June 2008, 20:32Tack Sylvia, för ett utförligt och bra svar. Precis det jag funderade över! (t+)
Tack Sylvia, för ett utförligt och bra svar. Precis det jag funderade över! (t+)
Quote from Magnus Gelang on 9 June 2008, 21:08Andreas: Ja det är mycket möjligt att det är så, och jag slutade visserligen inom äldreomsorgen för knappt 10 år sen och började plugga,,,till nåt där man inte lär sig nåt om blodtryck 🙂
Andreas: Ja det är mycket möjligt att det är så, och jag slutade visserligen inom äldreomsorgen för knappt 10 år sen och började plugga,,,till nåt där man inte lär sig nåt om blodtryck 🙂