Quote from Guest on 17 October 2010, 16:11Jag köpte ett par Nike kalsonger för första gången. I hela mitt träningsliv har jag kört med vanliga underkläder, men tänkte pröva bättre "funktionsmaterial". Nu upptäcker jag att man inte får tvätta dem varmare än 30 grader!?!
Betyder detta att Nike int
Jag köpte ett par Nike kalsonger för första gången. I hela mitt träningsliv har jag kört med vanliga underkläder, men tänkte pröva bättre "funktionsmaterial". Nu upptäcker jag att man inte får tvätta dem varmare än 30 grader!?!
Betyder detta att Nike int
Quote from Funbeat user on 17 October 2010, 16:21Det var med på PLUS häromåret ang 30 graders tvätt på underkläder och enligt vad de sa i programmet, så ska man reklamera trosor/kalsonger som inte klarar 60 grader även om det står 30 grader pga att det inte är hygieniskt att tvätta underkläder kallare ä
Det var med på PLUS häromåret ang 30 graders tvätt på underkläder och enligt vad de sa i programmet, så ska man reklamera trosor/kalsonger som inte klarar 60 grader även om det står 30 grader pga att det inte är hygieniskt att tvätta underkläder kallare ä
Quote from Pernilla Liljegren on 17 October 2010, 16:21Idiotiskt. Hur ska man kunna se det som seriöst när ett sportklädesmärke tillverkar "funktionsmaterial" som inte ens tål den temp det utsätts på på kroppen!? Trams!
Idiotiskt. Hur ska man kunna se det som seriöst när ett sportklädesmärke tillverkar "funktionsmaterial" som inte ens tål den temp det utsätts på på kroppen!? Trams!
Quote from Funbeat user on 17 October 2010, 16:22Du får lägga dem i frysen först, och tvätta dem efter upptining så kanske det får samma effekt som en 60-tvätt? Skämt åsido..
Du får lägga dem i frysen först, och tvätta dem efter upptining så kanske det får samma effekt som en 60-tvätt? Skämt åsido..
Quote from Funbeat user on 17 October 2010, 16:29Kör dom i diskmaskinen. De brukar ha 55 grader.
Kör dom i diskmaskinen. De brukar ha 55 grader.
Quote from Funbeat user on 17 October 2010, 23:48Vad säger att 60 grader är mer hygieniskt än 30? Pastörisering sker vid +70 grader.
Vad säger att 60 grader är mer hygieniskt än 30? Pastörisering sker vid +70 grader.
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 06:41Stadium hade badkläder som inte tålde handtvätt.
Stadium hade badkläder som inte tålde handtvätt.
Quote from Stefan Kinberg on 18 October 2010, 09:09Tanken är väl att tvättmedlet snarare än vattentemperaturen ska göra jobbet. 😉
Tanken är väl att tvättmedlet snarare än vattentemperaturen ska göra jobbet. 😉
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 12:57Vissa bakterier trivs bättre vid 30 än 60 grader......
Därför ska kläder som man har nära kroppen tvättas i 60 grader.
Vissa bakterier trivs bättre vid 30 än 60 grader......
Därför ska kläder som man har nära kroppen tvättas i 60 grader.
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 14:19Eftersom bakterier är väldigt, väldigt farliga? 🙂
Eftersom bakterier är väldigt, väldigt farliga? 🙂