Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBojkotta 30-tvätt?
You need to log in to create posts and topics.

En annen grund , tror jeg, til at det bare anbefales 30*, er at ved høgere temp vil den antibaktrielle tilsettningen som stoffet er inpregnert med, forsvinde for raskt.

Og det er stoffer som vi overhode ikke har behov for. Verstingen er Triklosan, som o

Socialstyrelsen säger "lägst 50° vid alla tappställen" har du lägre än det, så har du stor risk för legionella, jag tror inte att de reglerna skiljer sig särskilt mycket åt mellan länder, för legionellan dör nog vid ungefär samma temperatur i alla länder.

I bergvärmesystem hör man ofta varmvatten på ca 45 grader och sen driver systemet upp temperatur till 60-70 grader 1 gång var fjortonde dag ca för att ta död på Legionella.

Två åsikter (diamentralt olika)
1. Det förstör inte funktionskläderna att tvätta dem i högre temp då och då (eller ofta enligt flera i tråden)
2. Det förstör inte mig iallafall att träna i funktionskläder som tvättats i 30 grader. Om någon har belägg för

Jag trodde bojkotten var tänkt att helt riktas mot själva tvättråden, inte tillverkarna, men jag kan ha missuppfattat tråden helt.

N.P.N.G skrev:
>Jeg har svettetøyg fra bl.annet Helly Hansen, Craft, Devold.
>Alle har jeg vasket sammen med vanlig undertøyg på 90*.
>Og de funker like bra nu som for 10 år siden.
Hur är de tvättmärkta? Craft böt till min besvikelse material i sina kals

Min uppmaning till bojkott var tänkt mot just tvättrådet 30 grader. Om tillverkaren inte lovar att kläderna tål hudtemperatur på ett träningspass, då tycker jag inte de hör hemma i branschen. Oavsett om empiriska test visar att det faktiskt går träna i kl

Jag läste Ditt första inlägg som att Du uppmanade till att bojkotta träningskläder som är märkta med max 30 grader?

Själv vill jag inte bojkotta sköna och perfekt skurna träninskläder pga en lapp med dumma siffror på. Jag lovar - det händer absolut ingen

händer det ingenting?!? men dom blir väl rena får man väl hoppas?

😀

Jo, det blir de så klart. Men jag misstänker starkt att Du vet vad jag menar? Eller ska jag förklara?