Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBojkotta 30-tvätt?
You need to log in to create posts and topics.

Att man luktar illa efter en träningsrunda får väl anses vara ett gott tecken på att man har ansträngt sig? 😀

Vi som inte är hygienfascister behöver inte tvätta kläderna efter varje gång heller, hänger man upp dem på tork så luktar de inte farligt nästa

Svett luktar inte, Gammal svett o otvättade kläder med avlagringar luktar däremot.

Oavsett ansträngningsgrad så luktar jag inte illa efter ett träningspass (det skulle vara ammoniaklukt då om det är riktigt jävligt eller spännande), iaf inom en vettig tidsrymd. Efter några timmar är det en annan sak.

Man måste inte alls lukta illa även

Om jag tvättar kläderna i 60 grader ibland, så kan jag tvätta dem mer sällan = de håller längre samt minskar vatten- och tvättmedelsåtgången.

Sköljmedel använder jag aldrig. Hellre statiska kläder (blir de verkligen det?) än att belasta miljön i onödan.

Så länge man tränar "back to back" så hinner ju inte kläderna börja lukta = Inget behov av tvätt.

detta va ju riktigt rolig läsning ,lägg ett bromsspår i sport kallingen prova först i 30 gr ,är allt borta så funkar det annars är det bara att tvätta i 60 . lycka till test patrullen .(h)

#Sofie

Sköljmedel har man väl för att kunna stryka kläderna lättare, eller helst inte alls?

Stryka träningskläder?!?
Kollade in mitt sista inköp av funktionströja. Det står faktiskt att man kan stryka tröjan, en plutt i strykjärnet. Tvättlapparna kan inte vara seriösa, för lappen upplyste också om att plagget skulle tvättas i 30 grader.
Själv