Quote from Funbeat user on 12 December 2011, 11:12Jag tvättar det mesta av mina kläder i 40 grader och de blir hur rena som helst i det. Energibesparing dessutom.
Jag tvättar det mesta av mina kläder i 40 grader och de blir hur rena som helst i det. Energibesparing dessutom.
Quote from Funbeat user on 12 December 2011, 13:31Jag kör endast sängkläder och handdukar i 60, resten i 40. Av nån anledning tror jag att mina sängkläder är smutsigare än övriga kläder 😉
Jag kör endast sängkläder och handdukar i 60, resten i 40. Av nån anledning tror jag att mina sängkläder är smutsigare än övriga kläder 😉
Quote from Funbeat user on 13 December 2011, 20:51Huden har 34 grader lärde vi oss i skolan, hoppas det är rätt. Redan det är ju varmare än tvättrådet! Och det är alltså normaltillståndet. Nere i kallingarna på en svettig person som är ute och kör intervaller måste det vara varmare! Jag brukar göra som S
Huden har 34 grader lärde vi oss i skolan, hoppas det är rätt. Redan det är ju varmare än tvättrådet! Och det är alltså normaltillståndet. Nere i kallingarna på en svettig person som är ute och kör intervaller måste det vara varmare! Jag brukar göra som S
Quote from Funbeat user on 14 December 2011, 12:59Alla mina träningskläder tvättas i 60 grader oavsett märkning. Har gjort så i flera år utan problem. Även spinbyxor med insydd "blöja".
Testade t o m att koka, ja i en gryta på spisen, en Coolmaxtröja från NewLine som hade börjat lukta skunk. Den har jag
Alla mina träningskläder tvättas i 60 grader oavsett märkning. Har gjort så i flera år utan problem. Även spinbyxor med insydd "blöja".
Testade t o m att koka, ja i en gryta på spisen, en Coolmaxtröja från NewLine som hade börjat lukta skunk. Den har jag
Quote from Funbeat user on 14 December 2011, 13:18Moderna tygblöjor av pocketmodell består ofta av en ytterbyxa i PUL-tyg. Jag trodde nästan inte det var sant först att det skulle gå att tvätta i 90 grader! Men jodå, det funkar hur bra som helst att tvätta sånt tyg i 90 grader. Det är alltså ett ganska m
Moderna tygblöjor av pocketmodell består ofta av en ytterbyxa i PUL-tyg. Jag trodde nästan inte det var sant först att det skulle gå att tvätta i 90 grader! Men jodå, det funkar hur bra som helst att tvätta sånt tyg i 90 grader. Det är alltså ett ganska m
Quote from Funbeat user on 19 December 2011, 09:55Vad intressant att alla här hyllar så varm tvätt som möjligt. Annars brukar det ju fokuseras på energibesparing och så låg temperatur som möjligt.
Själv tvättar jag aldrig varmare än 40 grader och upplever inga som helst problem. 30 graderstvätt ignorera
Vad intressant att alla här hyllar så varm tvätt som möjligt. Annars brukar det ju fokuseras på energibesparing och så låg temperatur som möjligt.
Själv tvättar jag aldrig varmare än 40 grader och upplever inga som helst problem. 30 graderstvätt ignorera
Quote from Funbeat user on 19 December 2011, 10:58Jag instämmer.
Den enda rimliga orsaken för att tvätta kläder i varmare än 40 grader skulle vara att döda bakterier, men är det verkligen nödvändigt? Ja, om det rör sig om sjukvårdsmiljöer där man måste bli av med ev resistenta bakterier, men gäller det
Jag instämmer.
Den enda rimliga orsaken för att tvätta kläder i varmare än 40 grader skulle vara att döda bakterier, men är det verkligen nödvändigt? Ja, om det rör sig om sjukvårdsmiljöer där man måste bli av med ev resistenta bakterier, men gäller det
Quote from Funbeat user on 19 December 2011, 12:34Om vi skippar träningskläderna - tvättar ni nerkräkta lakan i 40 också?
Men jag tror på varm tvätt och mindre tvättmedel, och kalla kylskåp.
Om vi skippar träningskläderna - tvättar ni nerkräkta lakan i 40 också?
Men jag tror på varm tvätt och mindre tvättmedel, och kalla kylskåp.
Quote from Funbeat user on 19 December 2011, 13:42Förr körde mina träningskläder i 40 grader. Och det luktade illa om mej när jag kom hem från träningsrundan.
Numera kör alltid träningskläderna i 60 grader och kläderna känns mycket fräschare.
Det där med tvättmärkning är lite konstigt. Crafts underst
Förr körde mina träningskläder i 40 grader. Och det luktade illa om mej när jag kom hem från träningsrundan.
Numera kör alltid träningskläderna i 60 grader och kläderna känns mycket fräschare.
Det där med tvättmärkning är lite konstigt. Crafts underst
Quote from Funbeat user on 19 December 2011, 14:01Ättika löser massor av problem. Man slipper mjukmedel och illaluktande träningskläder. Vips så kan man både dra in på energi (temperaturen på vattnet) och på kemikalier (mjukmedel).
Win-win.
Ättika löser massor av problem. Man slipper mjukmedel och illaluktande träningskläder. Vips så kan man både dra in på energi (temperaturen på vattnet) och på kemikalier (mjukmedel).
Win-win.