Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBort bra - hem pest......
You need to log in to create posts and topics.

Är det fler än jag som tycker att det är härligt att springa "bort" (inte vilse!) och tungt att springa hem? Jag vet inte riktigt hur jag ska tackla det där........

EN lösning och idé fick jag igår. Jag skickade mannen att fiska några timmar. Med sig i b

Jag hatar att springa samma sträcka två gånger. Därför hoppar jag Stockholm Marathon 😉
Jag vill aldrig springa tillbaks samma väg som jag sprang ut, utan tar en annan väg. Det är så jag tacklar det problemet.

Iofs så talar helgens 4-timmarsövning emot m

De gånger jag sprungit längre sträckor har jag oftast sprungit "en runda" ...gillar inte heller konceptet fram-och-tillbaka, utan springer helst runt....

Går just inga bussar där jag springer men att springa runt en sjö eller runt ett samhälle har funkat

Alltid när jag är ute på resor med jobbet eller familj har jag med löpargrejor. Det finns inget härligare sätt att upptäcka en ny stad eller omgivning. Problemet brukar vara att hitta tillbaka och att springa ut och vända på ett ställe är inte lika roligt

Jag tycker också att det är tråkigt att springa samma sträcka hem men pga hur vi bor så finns det inte så mycket att välja på så jag har vant mig, men jag tycker oftast att det går bättre på vägen hem. Jag tycker att första halvan av ett löparpass alltid

Mig gör det inte så mkt att springa samma sträcka fler gånger och för mig funkar det precis tvärtom: kör jag en sträcka på 1 mil i form av 2x5 är det alltid lättare det andra varvet "hem" än det ut för då vet jag ju att jag har kortare kvar än jag hade nä

Pia vad roligt att det finns fler som känner det som jag!! Visserligen är det två olika rundor jag springer som båda startar/slutar hemma... men visst känns det som att man tar lite i taget! Kul och veta att fler tänker som en själv 🙂

Jag har också några runder där jag springer "fram å tillbaka". Jag tycker att hemvägen känns lättare, man har kommit in i ett bra tempo och "det är närmast hem", tänk va olika vi är! :-).

En sak som kanske kan ta uppmärksamheten från ledan du känner är att ta tiden på hur lång tid det tar ut och sedan springa snabbare på hemvägen (samma väg).

Provat hemlängtansträning? Det skulle ha varit om du följt med mannen i bilen och sprungit hem därifrån. Vi brukar tillämpa det emellanåt för att komma lite längre bort och inte bara springa hemikring.

För övrigt har jag alltid med busskort och en peng