Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Idag presenterades följande fakta för mig:
ett kvinnobröst som väger ett kilo ger 20 kilos belastning på axlar/rygg. Då de flesta kvinnor har två bröst som är ungefär lika tunga betyder det 40 kilos total belastning att inneha enkilostuttar.

Kvinnan som

Bröstvikt är svårt att mäta och även att uppskatta. Själv har jag inte begåvats med särskilt stora bröst, vilket jag av och till förbannar och av och till uppskattar. Vid löpning uppskattar jag det, men icke desto mindre använder jag en bh med bra stöd. J

Hur går det till? Att ett kg blir tjugo kg alltså?

Det skulle jag också bra gärna vilja veta.

På vilket sätt skulle ett kilo bröst ge 20 kg belastning? Det låter ju som en fysikalisk omöjlighet. Ett kilo bröstvävnad är dessutom en enorm volym, inte minst med tanke på hur mycket som är fettvävnad. Fettvävnad tar upp betydligt mycket större volym än

Fick mig att tänka på den där stackars julgranen på taket av bilen som osurrad väger 140kg vid inbromsning från 50 km/h, och far iväg med 14 m/s och landar 14m framför bilen. 😉

Man försöker kanske exemplifiera de krafter som uppstår vid dynamisk belastn

Jo, jag vet åtminstone en som låtit förminska brösten. Hon var inte ens överdrivet bystig innan, men hade ryggproblem som det var, förmodligen inte bara därför heller, men operationen avlastade en del och hon är nöjd såvitt jag vet.

"ett kvinnobröst som väger ett kilo ger 20 kilos belastning på axlar/rygg"

Tja, bullshit heter det väl på svenska.

Nu vet jag att de här individerna faktiskt vill sälja in sina tjänster, men de skriver så här:

"Varför bröstförminskningsplastik?

Stora bröst förhindrar också utövandet av många sporter. Många fysiska problem kan också relateras till extremt stora brös

Tack vänner. Det var ju liksom det jag ville ha som svar. Nämligen att det är osannolikt.. Särskilt med mina bröst som exempel... det faller ju på sin egen orimlighet. Brösten kan ju inte belasta mer än hela min kroppsvikt!

Okej, belastningen lär ju bli