Quote from Guest on 7 October 2008, 10:22Jag undrar vad det var som hände igår när jag var ute och sprang. Hade sprungit ca 4-5 km när det började göra ont i bröstet på vänster sida ungeför i hjärttrakten. Var väldigt otäckt och gjorde ont när jag djupandades. Så fort jag slutade springa så förs
Jag undrar vad det var som hände igår när jag var ute och sprang. Hade sprungit ca 4-5 km när det började göra ont i bröstet på vänster sida ungeför i hjärttrakten. Var väldigt otäckt och gjorde ont när jag djupandades. Så fort jag slutade springa så förs
Quote from Elias Engqvist on 7 October 2008, 10:32Det låter som nån slags kramp i bröst musklerna eller nåt - det kan hända mig också och jag lever ju fortfarande - det går över efter en stund!
Det låter som nån slags kramp i bröst musklerna eller nåt - det kan hända mig också och jag lever ju fortfarande - det går över efter en stund!
Quote from Funbeat user on 7 October 2008, 11:03Det man kan göra om man får såna bröstsmärtor är ganska enkelt. Försök att stretcha bröstmusklerna.
Det man kan göra om man får såna bröstsmärtor är ganska enkelt. Försök att stretcha bröstmusklerna.
Quote from Funbeat user on 7 October 2008, 12:02Aha, alltså inget livsfarligt :o) Skönt att höra. Då kan man fortsätta springa utan att vara orolig. Tack för era svar. Hur kommer det sig att man får kramp i bröstmusklerna? Det är ju inte direkt dem jag springer med.
Aha, alltså inget livsfarligt :o) Skönt att höra. Då kan man fortsätta springa utan att vara orolig. Tack för era svar. Hur kommer det sig att man får kramp i bröstmusklerna? Det är ju inte direkt dem jag springer med.
Quote from Funbeat user on 7 October 2008, 12:04Tro det eller ej men en läkare sa till mig att det faktiskt kan vara gaser ibland när man får sådana känningar.
Ett annan möjlighet är att man håller upp axlarna och där igenom skapar en irritation och tillslut en inflammation i bröstmuskelaturen. Vanli
Tro det eller ej men en läkare sa till mig att det faktiskt kan vara gaser ibland när man får sådana känningar.
Ett annan möjlighet är att man håller upp axlarna och där igenom skapar en irritation och tillslut en inflammation i bröstmuskelaturen. Vanli
Quote from Funbeat user on 7 October 2008, 12:11Jag har ofta axlarna vid öronen. Har en whiplashskada som gör att jag har typ världens sämsta hållning. Är alldeles för svag i muskulaturen samt att jag är stel i bröstryggen och överrörlig i nacken.
Jag har ofta axlarna vid öronen. Har en whiplashskada som gör att jag har typ världens sämsta hållning. Är alldeles för svag i muskulaturen samt att jag är stel i bröstryggen och överrörlig i nacken.
Quote from Funbeat user on 7 October 2008, 12:29Vill bara tillägga att det KAN vara allvarligt (även om det inte låter så detta fall). Har själv råkat ut för både inflammation i bröstbenet och hjärtsäcksinflammation (inte samtidigt :D), och symptomen är liknande de du beskrev, fast de gick inte över. S
Vill bara tillägga att det KAN vara allvarligt (även om det inte låter så detta fall). Har själv råkat ut för både inflammation i bröstbenet och hjärtsäcksinflammation (inte samtidigt :D), och symptomen är liknande de du beskrev, fast de gick inte över. S
Quote from Funbeat user on 7 October 2008, 12:44Ja, jag har varit lite orolig över hjärtsäcksinflammation. Finns det några andra symptom på det? Tror dock inte att det är det men man ska vara uppmärksam.
Ja, jag har varit lite orolig över hjärtsäcksinflammation. Finns det några andra symptom på det? Tror dock inte att det är det men man ska vara uppmärksam.
Quote from Funbeat user on 7 October 2008, 13:18Jag fick stickande smärtor i vänstra bröstkorgen under ett träningspass, de hängde även i efteråt när jag inte tränade (efter ett par oroliga dar gick jag till läkare). Så om dina smärtor gick över när du slutade tror jag inte det är hjärtsäcken.
Jag fick stickande smärtor i vänstra bröstkorgen under ett träningspass, de hängde även i efteråt när jag inte tränade (efter ett par oroliga dar gick jag till läkare). Så om dina smärtor gick över när du slutade tror jag inte det är hjärtsäcken.
Quote from Funbeat user on 7 October 2008, 16:42Bröstmusklerna tror jag inte alls på.
Däremot kanske interkostala musklerna, dvs de som sitter mellan revbenen o hjälper till med andningen. Det kan göra ont som fan när de krampar.
Se f ö http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=1084
Bröstmusklerna tror jag inte alls på.
Däremot kanske interkostala musklerna, dvs de som sitter mellan revbenen o hjälper till med andningen. Det kan göra ont som fan när de krampar.