Quote from ellen olsson on 1 September 2009, 23:58> 7 st enminutersintervaller med 10 minuters vila mellan varje intervall kan knappt räknas som träning.
Det är absolut träning och den har ett syfte.
> 7 st enminutersintervaller med 10 minuters vila mellan varje intervall kan knappt räknas som träning.
Det är absolut träning och den har ett syfte.
Quote from Funbeat user on 2 September 2009, 11:08Ja visst är det träning, träning i spurtteknik.
Däremot kan det inte räknas som intervallträning när det bara är 800-1200 m, distansen bör i alla fall tredubblas för att ge effekt. Sedan bör vilan vara kortare än intervallerna så istället för att träna s
Ja visst är det träning, träning i spurtteknik.
Däremot kan det inte räknas som intervallträning när det bara är 800-1200 m, distansen bör i alla fall tredubblas för att ge effekt. Sedan bör vilan vara kortare än intervallerna så istället för att träna s
Quote from Funbeat user on 2 September 2009, 20:37som sagt Hanna, hur långarundor letar du efter? Långpassrundorna jag brukar ta gå ofta via Häckeberga, antingen bort till Sjöbo och vidare via Vombsjön tillbaka på nåt sätt, eller kortare turer (typ 2-timmars/60 km turer som går kring Dalby, Genarp eller
som sagt Hanna, hur långarundor letar du efter? Långpassrundorna jag brukar ta gå ofta via Häckeberga, antingen bort till Sjöbo och vidare via Vombsjön tillbaka på nåt sätt, eller kortare turer (typ 2-timmars/60 km turer som går kring Dalby, Genarp eller
Quote from Funbeat user on 2 September 2009, 22:10Tack för tipsen! Ska kolla in de hemsidor ni rekomenderade.
Jag cyklar vanligtvis inte så långt, runt 3-5 mil och det är väl rundor i dem distanserna jag hade tänkt att hålla mig till i början innan jag har börjat hitta i staden... 🙂
Tack för tipsen! Ska kolla in de hemsidor ni rekomenderade.
Jag cyklar vanligtvis inte så långt, runt 3-5 mil och det är väl rundor i dem distanserna jag hade tänkt att hålla mig till i början innan jag har börjat hitta i staden... 🙂
Quote from Funbeat user on 2 September 2009, 22:27Oj då, 3 mil blir ju nästan bara ut ur stan och tillbaka... Ett exempel kan väl vara att cykla ut till bokskogen och tillbaka, det blir nog ca 3,5 mil. Ska du köra ca 5 mil, då hinner du till Lund - Dalby - Staffanstorp och tillbaka. Exempelvis. Annars ve
Oj då, 3 mil blir ju nästan bara ut ur stan och tillbaka... Ett exempel kan väl vara att cykla ut till bokskogen och tillbaka, det blir nog ca 3,5 mil. Ska du köra ca 5 mil, då hinner du till Lund - Dalby - Staffanstorp och tillbaka. Exempelvis. Annars ve
Quote from Funbeat user on 3 September 2009, 05:58Jag har en runda på 4,5 mil jag brukar köra. Malmö till Västra Ingelstad på 101:an, sedan till Svedala på mindre vägar, genom Bokskogen och till Bara och sen hem genom Jägersro. Den är inte allt för trafikerad och är även lite kuperad med Malmö-mått mätt.
Jag har en runda på 4,5 mil jag brukar köra. Malmö till Västra Ingelstad på 101:an, sedan till Svedala på mindre vägar, genom Bokskogen och till Bara och sen hem genom Jägersro. Den är inte allt för trafikerad och är även lite kuperad med Malmö-mått mätt.
Quote from Funbeat user on 3 September 2009, 08:14hej Hanna!
Jag cyklar ungefär lika långt som du och när jag cyklar blir det oftast ut til bokskogen via videdal och sedan samma väg tillbaka. Jättebra cykelväg hela vägen!Ett annat alternativ är att köra via toftanäs och sedan vidare till staffanstorp.
hej Hanna!
Jag cyklar ungefär lika långt som du och när jag cyklar blir det oftast ut til bokskogen via videdal och sedan samma väg tillbaka. Jättebra cykelväg hela vägen!
Ett annat alternativ är att köra via toftanäs och sedan vidare till staffanstorp.
Quote from Funbeat user on 3 September 2009, 20:01Det låter som många bra tips! 🙂 Det får nog bli en liten runda i helgen, men jag förstår som ni säger att man knappt hinner ut ur stan på 3 mil.. Är ju van vid att bo på "landet" (Kalmar) och där är man ute ur stan på ca 5-10 min.
Det låter som många bra tips! 🙂 Det får nog bli en liten runda i helgen, men jag förstår som ni säger att man knappt hinner ut ur stan på 3 mil.. Är ju van vid att bo på "landet" (Kalmar) och där är man ute ur stan på ca 5-10 min.
Quote from Funbeat user on 4 September 2009, 07:19hmm, klart du kommer ut ur stan, det beror ifos lite på var du bor? vilken del av malmö?
hmm, klart du kommer ut ur stan, det beror ifos lite på var du bor? vilken del av malmö?
Quote from Funbeat user on 4 September 2009, 11:29Ser att min länk ovan blev med en punkt för mycket www.gpsies.com ska det så klart vara
Klicka på "search" välj Sverige och user thomasuser så hittar du ett 15-tal rundor med din önskade längd
Ser att min länk ovan blev med en punkt för mycket http://www.gpsies.com ska det så klart vara
Klicka på "search" välj Sverige och user thomasuser så hittar du ett 15-tal rundor med din önskade längd