Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBra cykelrundor i Malmö?
You need to log in to create posts and topics.

Nu har jag varit ute och snurrat i Malmö. Med kartan i högsta hugg gav jag mig ut, med bokskogen/Torup som riktmärke.

Att ta sig ut ur staden gick bra (efter lite snurrande i ett villaområde), jag fortsatte att följa skyltningen mot Torup vilket gick br

Du ska bara förbi "lf resorten"... 🙂

Jag bor i Oxie (sydöstra) och gillar att dra söderut mot Hököpinge, Vellinge, Höllviken... Men också V. Ingelstad, Arrie, Skabersjö, Torup, Klågerup, Bara... Eller Brofästet/Lernacken, Bunkeflo, Klagshamn, Tygelsjö.

Hanna, du var nästan framme, tyvärr så går den markerade cykelvägen på grusväg sista biten (det lfresortet du nämnde). När du kom till Bara skulle istället tagit bilvägen och fortsatt ca en kilometer, och sedan svängt höger (skyltat) och fortsatt en km ti

så retligt! 🙂 jag såg skylten vid bilvägen men då vände jag hemåt, men det får definitivt bli samma sträcka en gång till. så kanske jag hittar rätt.

Sedan kanske det blir en sväng mot vellingby. det verkar ju finnas många bra vägar bara man kommer ur s

Vellinge?

hanna: jag gjorde EXAKT samma misstag som dig första gången jag cyklade dit ut!
vände vid lfgrejen...sen när jag kom tillbaka in i Bara så visste jag inte exakt vilken väg jag kommit på, dvs. hur jag skulel hitta hem så då fick jag minnsann fråga om vägen

Vid den allra sista biten av cykelvägen in till Bara finns en väg alldeles intill. Tar man den istället kommer man till Mölleberga och kan köra vidare till Vinninge och samma väg tillbaka. Hemifrån mig (vid IKEA) blir det precis 3 mil. Väldigt lite trafik

Vi skulle kanske ta cykel-funbeatträff och köra runt ett par timmar strax utanför stan och tipsa varandra om lite olika turer/vägar. Det behöver inte vara i tokhögt tempo utan i lite lugnare fart (eh, rättare sagt ett tempo som passar alla) och som avslut

vellinge, menar jag såklart.. 🙂 Kartan jag har är "malmö cykelkarta 2009" så den är inte så bra, men jag har kikat lite på internet innan. har äl ändå helt okej kartminne och lokalseende, då jag är orienterare, så det är ju lite pinsamt att säga att man

Verkar inte vara så stort sug på funbeatträffsförslaget. Kanske bättre att skjuta på det till våren då cykelträningssäsongen drar igång för flertalet.

Vad säger du Hanna? Vill du ha fler tips än de su fått av folket här så kan du ju alltid PM:a nån av os