Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBra cykelryggsäck
You need to log in to create posts and topics.

Då var man hemma....21km i duggregn och halv storm (Malmö).
Det första som slog mig var att matrl är väldigt tunt. Det andra att det är hundra olika remmar (i jämförelse med min gamla reklam rygga från jobbet).

- Ytterfacket är perfekt för regnjackan. M

Jag cyklade med ryggsäck i fyra år och hade stora problem med svett så nu kör jag med pakethållare.

Hur menar ni att den hålls ut från ryggen?

Te.x ett nät som sitter mot ryggen, med ett mellanrum till själva ryggsäcken.

Claes // Jag beskrev det ovan, och jag tror Osprey har samma system. Det är en "ram" av plastbågar som gör en båge så att säcken inte ligger an direkt mot ryggen. En del svett blir det förstås ändå men lindrigare. Är som sagt otroligt nöjd med min och anv

Använde ryggsäck tidigare men köpte en Timbutk2 förra våren och jag ångrar det inte

Mycket lättare att komma åt saker i Timbukt2n än i en ryggsäck, man slipper oroa sig för läckande blixtlås och det är enkelt att fästa cykellåset i bröst remmen (kan inte

Maria T: Du får länka bild till din nybyggda väska vid tillfälle 🙂 *Nyfiken*

Inspirerad av allt detta var jag och köpte en Osprey Manta 20 i lördags. Otroligt hur genomtänkt den är med ryggventilation och olika småfack för allt, inklusive medföjande regnskydd. Nu är enda problemet att camelpaken som kom med läcker i en söm, så jag

Hur står t.ex Osprey och Vaude emot fukt (regn och svett)? Det är den sämsta egenskapen hos min gamla Litepac: Även i strålande sol måste jag packa allt fuktkänsligt i plastpåsar eftersom säcken inte står emot ryggsvetten. Och naturligtvis klarar den då h

Har aldrig tvättat min Vaude på 5-6 år och ännu går det att ha den inne i huset

Är det viktigt att en cykelryggsäck har ett midjebälte? Är det väldigt irriterande om den inte har det?
Jag har hittat några "high-visibility"-färgade ryggsäckar på Internet, som skulle kunna vara intressanta, men de har inte midjebälte! De ryggsäckarna