Quote from Funbeat user on 2 August 2010, 22:10Använder min till mer än cykling och då nyttjar jag midjebältet. Inte på cykeln.
Använder min till mer än cykling och då nyttjar jag midjebältet. Inte på cykeln.
Quote from Funbeat user on 3 August 2010, 18:59Jag har pendlat lite till jobbet (inte så långt, 8km enkel väg) och ibland använde jag en Nike-rygga som jag köpte inför skidåkning eftersom den är stötsäker. Den hade inte något nät på ryggen utan låg emot ryggen helt, dock hade den en justerbar ryggplat
Jag har pendlat lite till jobbet (inte så långt, 8km enkel väg) och ibland använde jag en Nike-rygga som jag köpte inför skidåkning eftersom den är stötsäker. Den hade inte något nät på ryggen utan låg emot ryggen helt, dock hade den en justerbar ryggplat
Quote from Funbeat user on 4 August 2010, 10:26Det er viktig at sekken sitter så lavt som mulig på ryggen når en sykler. Det belaster ryggen minst. (Egen erfaring fra 4 Birkebeiner-ritt på sykkel. Påkrevet med 3.5 kg.sekk)
http://www.mxnett.no/epages/mxsport.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/MXSport/Produc
Det er viktig at sekken sitter så lavt som mulig på ryggen når en sykler. Det belaster ryggen minst. (Egen erfaring fra 4 Birkebeiner-ritt på sykkel. Påkrevet med 3.5 kg.sekk)
http://www.mxnett.no/epages/mxsport.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/MXSport/Produc
Quote from Funbeat user on 4 August 2010, 13:44Efter att naturkompaniet utan minsta tjafs bytt ut min camelbak mot en utan läcka i sömmarna tog jag igår min första riktigt provrunda med min Osprey Manta 20. Mina intryck utifrån sånt vi pratat om:
-Airspeed systemet
Består av ett nät med lite styva b
Efter att naturkompaniet utan minsta tjafs bytt ut min camelbak mot en utan läcka i sömmarna tog jag igår min första riktigt provrunda med min Osprey Manta 20. Mina intryck utifrån sånt vi pratat om:
-Airspeed systemet
Består av ett nät med lite styva b
Quote from Funbeat user on 4 August 2010, 17:51Jeg ser at min link ikke funket. De hadde mulighvis bare 1 sekk, og den er solgt. :@
Jeg ser at min link ikke funket. De hadde mulighvis bare 1 sekk, og den er solgt. :@
Quote from Funbeat user on 4 August 2010, 18:35Ta bort punkten som kom med i slutet av länken så funkar det.
Ta bort punkten som kom med i slutet av länken så funkar det.
Quote from Funbeat user on 21 August 2010, 16:22Var nere på Naturkompaniet tidigare idag och kollade lite på Osprey Talon och Manta. En sak jag inte visste var att Talon var helt utan skenor medan Manta har en liten ram som hjälper till att hålla ut säcken från ryggen. Lastade bland annat en Manta 30 m
Var nere på Naturkompaniet tidigare idag och kollade lite på Osprey Talon och Manta. En sak jag inte visste var att Talon var helt utan skenor medan Manta har en liten ram som hjälper till att hålla ut säcken från ryggen. Lastade bland annat en Manta 30 m
Quote from Funbeat user on 21 August 2010, 17:16Jag är nöjd med både passform och ventialation men jag har inte varit ute jättemycket eftersom min knäskada tvingar mig att hålla igen. Däremot tror jag du skall tänka på att när camelbaken är fylld med vatten så tar den en hel del volym i anspråk. Det tä
Jag är nöjd med både passform och ventialation men jag har inte varit ute jättemycket eftersom min knäskada tvingar mig att hålla igen. Däremot tror jag du skall tänka på att när camelbaken är fylld med vatten så tar den en hel del volym i anspråk. Det tä
Quote from Funbeat user on 21 August 2010, 17:34Jag har en Talon 33. Den har inte det ventilationssystemet på ryggen som Mantan har utan ligger an mot ryggen. Man blir svettig på ryggen med den på. Jag har haft min Talon i ett år och använt den dagligen, och både funktion och kvalitet är verkligen av h
Jag har en Talon 33. Den har inte det ventilationssystemet på ryggen som Mantan har utan ligger an mot ryggen. Man blir svettig på ryggen med den på. Jag har haft min Talon i ett år och använt den dagligen, och både funktion och kvalitet är verkligen av h
Quote from Funbeat user on 21 August 2010, 18:21Camelbak är förvisso ett varumärke men det har ju samtidigt kommit att bli ett samlingsnamn för vätskeblåsor i ryggsäckar, sk varumärkesglidning. Dessutom lär CB-blåsor passa i Ospreys ryggsäckar.
Någon blåsa behöver dock inte jag ha med mig i vardagslag
Camelbak är förvisso ett varumärke men det har ju samtidigt kommit att bli ett samlingsnamn för vätskeblåsor i ryggsäckar, sk varumärkesglidning. Dessutom lär CB-blåsor passa i Ospreys ryggsäckar.
Någon blåsa behöver dock inte jag ha med mig i vardagslag