Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBra kanttrådsdäck till racern
You need to log in to create posts and topics.

Bikebuster har bra pris på Pro2Race för 2 just nu – 340 spänn + ganska dyrt porto+kortavgift. Blir nära 500 för 2 däck. Ändå billigt. De var rejält skrynkliga och fick ett varmbad så dom räta ut sig sej hyfsat. Har kört två rundor nu och är en dröm jämför

Jag har kört på pro 2 race i flera år, ett däck som har många fördelar, men inte slitstyrka och skärsårsressistens. Köpte till den här våren ett par pro 3 race som hittills inte fått varken skärsår eller punka, p3r verkar dessutom slitas ner mycket långsa

jag dreglar en hel del över Vittoria Open Pavé, och det lutar mot ett inköp av en uppsättning om 1-2 dar... ngn bu eller bä?

Även Continental GP 4-season är inte helt fel om man inte vill ha den gröna däcksidan.

Som Håkan säger är Ultremodäcken mkt lätta att montera/demontera.
Har själv kört på GP 4000 och Ultremo, Tycker klart bäst om Ultremo! Körde 800 mil utan en enda punka med ultremo förra säsongen, bytade iofs bakdäcket vid ca 400 mil.
I år kör jag på Ultre

Enligt vissa så känns Ultremo hala vid blöt väglag men då kör inte du?

Om det stämmer gäller det nog enbart de färgade Ultremo R
Både på Mallis och här hermma i Sverige har jag kört fortare än andra cyklister i regn och utförsbackar.

Men att däcken upplevs som hala kan ju vara en bra ursäkt att ta till...

Vem körde du då med?

Helt rätt David, Jag undviker att köra när det är blött, så det kan jag inte svara på 🙂
Och på den tiden jag körde fort på bana med en tvåhjuling använde jag regndäck och däckvärmare 😉

Enligt vissa så har Ultremo bara livslängd/ punkasäkerhet på fina vägar med slät asfalt.