Quote from Guest on 22 February 2012, 18:07Hej!
Någon som har bra tips när det gäller en bra löparbok för en nybörjare som kan inspirera och hjälpa en på traven?
Hej!
Någon som har bra tips när det gäller en bra löparbok för en nybörjare som kan inspirera och hjälpa en på traven?
Quote from Funbeat user on 22 February 2012, 18:17http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1129999
Quote from Funbeat user on 22 February 2012, 20:55Jag, som många andra, gillar Born to run. Får dock vara medveten om att det är väldigt mycket propaganda för barfotalöpning. Annars har jag läst "vad jag pratar om när jag pratar om löpning", den gillade jag också. Kan en gammal gubbe kan väl jag?
Jag, som många andra, gillar Born to run. Får dock vara medveten om att det är väldigt mycket propaganda för barfotalöpning. Annars har jag läst "vad jag pratar om när jag pratar om löpning", den gillade jag också. Kan en gammal gubbe kan väl jag?
Quote from Funbeat user on 22 February 2012, 21:29Jag tycker nog att även om Born to Run propagerar för barfota-löpning (I confess - guilty-as-charged) så propagerar den ännu mer för löpning som glädje och naturlig nödvändighet. Det är ganska få i boken som springer barfota eller minimalistiskt (BF-Ted,
Jag tycker nog att även om Born to Run propagerar för barfota-löpning (I confess - guilty-as-charged) så propagerar den ännu mer för löpning som glädje och naturlig nödvändighet. Det är ganska få i boken som springer barfota eller minimalistiskt (BF-Ted,
Quote from Elias Engqvist on 22 February 2012, 23:28Tarahumaras springer inte barfota - dom springer med sandaler!
Tarahumaras springer inte barfota - dom springer med sandaler!
Quote from Funbeat user on 23 February 2012, 00:02My bad om jag oavsiktligt antydde att tarahumaras springer barfota - det var inte min avsikt. Däremot tror jag att dom har ett (vad vi vanligen kallar) minimalistiskt steg.
My bad om jag oavsiktligt antydde att tarahumaras springer barfota - det var inte min avsikt. Däremot tror jag att dom har ett (vad vi vanligen kallar) minimalistiskt steg.
Quote from Funbeat user on 23 February 2012, 08:12Vad är ett minimalistiskt steg?
Vad är ett minimalistiskt steg?
Quote from Funbeat user on 23 February 2012, 08:36Det tycker jag med, alltså att den är väldigt inspirerande och man vill ut och springa 5 mil på direkten. Men det jag tycker är synd är att de tar med forskning som talar för minimalistiska skor och barfotalöpning men ingen forskning som säger emot och dä
Det tycker jag med, alltså att den är väldigt inspirerande och man vill ut och springa 5 mil på direkten. Men det jag tycker är synd är att de tar med forskning som talar för minimalistiska skor och barfotalöpning men ingen forskning som säger emot och dä
Quote from Christer Berg on 23 February 2012, 08:58Kliade i benen för att komma ut och springa?
Kliade i benen för att komma ut och springa?
Quote from Funbeat user on 23 February 2012, 09:11Med minimalistiskt steg menas att springa utan att förlita sig på skon för dämpning, hålfotstöd, pronations-korrigering mm. Istället försöker man använda att steg som är så skonsamt som möjligt och tränar samtidigt upp kroppen så att den klarar av att ta
Med minimalistiskt steg menas att springa utan att förlita sig på skon för dämpning, hålfotstöd, pronations-korrigering mm. Istället försöker man använda att steg som är så skonsamt som möjligt och tränar samtidigt upp kroppen så att den klarar av att ta