Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBra löparbok för nybörjare?
You need to log in to create posts and topics.

Om du vill ha lite skönlitterär löparläsning kanske "I långa loppet" av Miika Nousiainen kan vara nåt? Underhållande och på ett sjukt sätt lite inspirerande, man blir liksom sugen på att ta ut sig så att man kräks fast detta inte på minsta sätt förhärliga

Det jag främst är ute efter är en bok som kan motivera och inspirera mig, som kan lära mig löpningsteknik, hantera och gärna undvika vanliga krämpor.

Finns det program och tips på träningsupplägg är ju det alltid en bonus.

Boken som jag har köpt nu i veckan heter Träna löpning , skriven av Paul Cowcher och Tommaso Bernabei , kostade 179 kr , inhandlad på Akademibokhandeln i Helsingborg. Du får tips på teknik , stretching , kompletteringsträning och träningsprogram , plus li

Jag fick "Bli bättre löpare" av Malin Ewerlöf i brevlådan idag. Den ser trevlig ut, och jag kan återkomma när jag hunnit bläddra mer i den.
http://www.bonnierfakta.se/Bocker/Bokpresentationssida/?isbn=9789173630412

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0140469907 tycker jag är en trevligt skriven, lagom ambitiös och heltäckande bok för den som är Svensson-bekväm med engelska och vill gå från mest-sprungit-på-eget-bevåg till armarna-runt-vad-man-talar-om.

Jag antar att Mackans bok motsvarar mina kriterium enligt ovan?

@Anders Berglund: Som små kallade vi det myrsteg men jag vet inte om jag skulle kalla det att springa ens om jag var generös. 😉

Christian: Löpteknik går jag inte in på specifikt utan i stället väljer jag att visa upp några bra löpskolningsövningar att köra. För att få en god teknik.

Träningsprogram finns det gott om men alla är riktade mot dom som är igång och springer minst ett

Den tidigare rekommenderade Lore of Running ger en mer att fundera på än "gör så här"-böcker. Det som ibland anses självklart vad ett bra löpsteg är, hur en bra sko skall se ut, kanske inte är fullt så enkelt?

För inspiration, Mackans bok.

Jag tycker att Mackans bok funkar fint även om man inte är så avancerad. Jag blir inspirerad till att springa när jag bläddrar i den, och när jag läste den från pärm till pärm var jag nästan sur de dagar jag hade vilodagar för jag ville bara ut och testa