Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBra löparbok för nybörjare?
You need to log in to create posts and topics.

Mackans bok!!!! Jag sträckläste den med stor behållning och nu ligger den på mitt nattduksbord och jag bläddrar i den när jag på kvällen funderar på vad jag ska hitta på för pass nästa dag. En stor inspirationskälla mao.

Vill börja med att tacka för alla förslagen, ni får gärna komma med fler om ni har. Har kollat lite på förslagen jag fick:
Mackans bok - överdrivet klar favorit och den jag lutar åt själv. Att hitta fram till milen är inte utmaningen i mitt fall. Jag behö

Jag hade Daniels bok,som första bok. Den är mycket bra anser jag då den ger fartangivelser (värden som översätts till de olika träningsfarterna. Jag var i samma sits som för dig för några år sedan. Här sedan även löst de andra böckerna ovan och nu sist be

Stora löparboken: http://www.runnersworld.se/shop/viewproduct.htm?ID=4 innehåller det mesta man behöver veta. Kanske lite torr
Lore of Running: är bra men svår att ta sig igenom. Jag gjorde flera försök innan jag ens kom igenom första kapitlen.
Löpning, a

Angående Born To Run, boken är iofs skriven av McDougall som hävdar att människan var "Born To Run" och att man i långa tider levde på att kunna springa långt och länge utan uppbyggda skor med pronationsskydd. Det är hans tes om han i boken försöker bevis

Då är det dags att springa med Tarahumara-folket.

Jag skulle rekommendera någon bok i fysiologi och/eller träningslära, så att man lär sig vad som händer i kroppen när man tränar. Att läsa diverse löptips eller träningsprogram blir bra mycket roligare och givande om man förstår bakomliggande orsaker.

@Christer: Ser det inte som antingen eller heller. Som jag ser det så har jag råd att köpa typ en bok i nuläget och då vill jag ha en bok som täcker så mycket av mina behov som möjligt.

Inget hindrar att jag tillför böcker senare när ekonomin tillåter (t

Ville bara klargöra att Born To Run inte bara är en barfotabibel!

Nä, det är också en låt av Spring-steen