Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBra löparbok för nybörjare?
You need to log in to create posts and topics.

Jag citerar mig själv från en gammal tråd om bla BTR och Murakami:

"På tal om Murakami, är det bara jag som tycker hans löparbok är dötråkig? Jag har iofs bara kommit igenom drygt hälften, men har tappat intresset helt och det var ett tag sen jag senast

Det är väl det gamla vanliga, att vi alla tänker och tycker olika. Jag gillade Murakamis bok för att den är eftertänksam, har en undertext om prestation/åldrande och för att han tänker väldigt annorlunda än vad jag gör. Jag hade kanske inte tagit till mig

Jag älskade Murakamis bok och tvingade mig igenom Born to run.

Man kan väl inte jämföra Murakamis bok med den typen av löparböcker som efterfrågas här. Det är ju skönlitteratur, inte en faktabok utan en personlig betraktelse över hans förhållande till sitt tränande och ingenting annat.

Trådskaparen efterfrågade inspiration och det kan man få på många sätt.

Det har du rätt i Mikael. Kollade inte TS första inlägg 🙂

Då rekommenderar jag som många andra Mackans bok, Lore of Running och Murakamis alster!

Jag tyckte också att Murakamis bok var ett sömnpiller (om någon undrar)

Grymt inspirerande bok om Braam Malherbe som springer hela längden av kinesiska muren i välgörenhetssyfte. Kanske inte så mycket om löpteknik men extremt inspirerande.

Som misstänkt anlände inte Mackans bok i tid till helgen. Så går det när man snålar och inte tar A post 😉

Ja, ja. Får något trevligt att se fram emot till nästa vecka istället.

Om inte annat kanske jag tar en tur till bibblan imorgon.