Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBra löparklocka?
You need to log in to create posts and topics.

Polar är en pulsklocka med GPS funktion

Garmin är en GPS med pulsfunktion.

- - -- - - - - - -

Garmin är en leksak som är rolig att ha.

Polar är ett träningsredskap.

Frågan är vilket behov som finns.

Har haft 610 och nu en RCX05.

Är GPSn i klockan på RCX05 eller är det ett tillbehör(extra del att hålla reda på)?

http://www.dcrainmaker.com/2011/06/polar-rcx5-in-depth-review.html

Ser ut att vara en faslig massa saker att hålla reda på?

Ja, En CD, ett pulsband, en GPS, en fotpod och en klocka. Och en USB-sladd - ojojoj!

Det kan tyckas att ha GPS:en separat är JÄTTEjobbigt, men fördelen är ju uppenbar. Klockan fortsätter att gå även om batteriet i GPS:en tar slut och du kan byta batterie

Jag lånar fruns 205:a ibland. De flesta verkar rätt nöjda med den klocka de äger. Det innebär nog att det inte spelar så stor roll vilken du köper. Bara den har de funktioner du känner att du behöver.

Polar RCX5 is "da shit" tycker jag. Är nu inne på min tredje Polar på 10 år och är fortsatt supernöjd. Precis som någon skrev ovan är Polar en tränings-/pulsklocka med GPS till. Den separata GPS:en är perfekt för mig eftersom jag inte alltid använder den.

Less is more, verkar i alla fall Sverigemästaren i marathonlöpning, Charlotte Karlsson tycka. Hon tipsar om en Casioklocka för typ 400 spänn.

http://lopning.kittad.se/sverigemastaren-charlotte-karlssons-basta-pryltips-1098

Intressant med ett riktgit pr

Casio 900str (t+)

med denna klocka lär du själv känna dina olika hastigheter!
för att få in en känsla för olika farter, är denna bästa klocka.

Jag vill också köpa en pulsklocka med GPS men då jag får ångest av att välja vilken slags ketchup jag ska köpa så kan ni ju gissa hur mycket ångest valet av pulsklocka ger mig...

Ska dock kolla in de som rekommenderas i denna tråd!

Gillar vibrationen på 310 xt, finns det något annat märke än garmin med vibrator?
Gott att ha på gymmet.