Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Har ni bra tips om bra liniment till benen när de är lite trötta och stumma efter löppassen?

Jag har använt Ice Power och tycker den är ganska bra, benen känns fräschare på morgonen än om jag inte smörjer mig ( 😉 tycker jag, kan vara placebo jag vet in

Har du testat att vila benen högt mot en vägg/på en stol några minuter? Medan du njuter av ett bra genomfört pass och pustar ut 🙂

Forever har två Aloe vera produkter som jag använder regelbundet:
* Aloe Heat Lotion - som är ett muskelavslappnandde liniment
* Aloe MSM Gel - som är en djupgående muskelgel
Dessa har hjälpt mig mycket för att känna mig frächare i trötta löparben.

Köp en foamroller och rulla benen efter passet, benen känns som nya på morgonen

Linnex!!!

Smeta på innan för en het löpupplevelse 😀

En bekant till mig tog fel på Linnex och roll-on.

En sådan tabbe gör man bara en gång....

Får man problem med Linnex kan man använda olivolja (rikligt) för att få bort det. Capsaicin är inte vattenlösligt (duscha med Linnex för en ny och annorlunda upplevelse), däremot är det fettlösligt.

Olivolja fungerar på alla liniment som har capsaicin s

Isbad funkar väldigt bra. Linnex är en personlig favorit, Percutan gillar jag inte alls.

En nackdel med både isbad och liniment med antiinflammatoriska beståndsdelar (vanligt med salicylsyra i liniment) är ju att den antiinflammatoriska effekten är negat

Lite off-topic men jag måste rekommendera kompressionsstrumpor efter passet. Jag tränar oftast ganska sent på kvällen och har under en tid testat att sova med ett par kompressions sleeves från 2xu på mig. Även efter tuffa pass är jag oftast helt återställ

Om inre smörjmedel är godkänt så är ett gammalt beprövat sätt några starköl invärtes + ett så varmt bad som möjligt.
Bastu + öl är en variant.