Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Har du testat ormsalva? Den har ingen "brännande" effekt då den inte innehåller pepparmyntolja eller liknande. Men effekten av den funkar bra för mig och dessutom så luktar den inget. 😉

Liniment Blue hästliniment. Kyler först, värmer sen och funkar hur bra som helst även på mänsklig hud (utom möjligen på känsligare ställen). Köpes enklast på Granngården i enlitersförpackning, men finns även i någon mindre flaska.

K-G: (t+)
Bastu och öl måste ju vara optimalt!!

Det heter sauna och däri dricker man olut (gift med en finska). Då går det så här:
http://www.runnersworld.se/blogs/claesbloggar/rubrik-maste-anges-20.htm

...tillbaka till råden så har jag en kollega som svär vid häst-linementet ovan.

Tack för många bra tips. 🙂 Mycket som tål att tänkas på ock en hel del att testa. Tänkvärt inte minst effekten på träning av antiinflammatoriskt, det visste inte jag.

Nån som har tankar på varm eller kall effekt? Och då menar jag inte bastun eller till

Hästlinimentet är starkt och bra.
Ormsalva är ej starkt i lukten precis men bra.
Vid EM på "Ironman" 1986 i Säter fick jag tips om ormsalva av de då 4 stora inom triathlon. Använde det för simningen så trots kallt vatten frös jag ej. Våtdräkt var då "fus

Om man inte bara vill ha tips om liniment kan jag tipsa om att tjugo minuter i ett riktigt varmt bubbelbad är helt suveränt. Jag brukar ofta åka till badhuset dagen efter ett lopp eller en extra hård träning och VIPS! så slipper jag träningsvärken (som fö

Björn (t+)
samma erfarenhet men från annan leverantör.

Vart köper ni linnex? Hittar bara det på nätbutiker. Kör ni med salva eller stick?

Vart bor du Henrik?