Quote from Funbeat user on 26 May 2010, 08:53Hur mycket bredare är Sidis MEGA skor ?, utbudet på skor i Umeå är uselt och jag måste nog ha nya skor direkt om inte mina fötter ska säga upp bekantskapen med mig.
Mina nuvarande är ett par Shimano Spinning skor i storlek 44 som är både för korta och fö
Hur mycket bredare är Sidis MEGA skor ?, utbudet på skor i Umeå är uselt och jag måste nog ha nya skor direkt om inte mina fötter ska säga upp bekantskapen med mig.
Mina nuvarande är ett par Shimano Spinning skor i storlek 44 som är både för korta och fö
Quote from Funbeat user on 26 May 2010, 10:26Vet inget om skorna, men kan inte du prova dem?
Om utbudet är smalt, har de inte Shimano landsvägsskor? De brukar finnas bakom varje buske.
Att de ska användas ihop med Speedplay Zero (det har jag också) kan spela en roll. Titta på compatibility guide:
Vet inget om skorna, men kan inte du prova dem?
Om utbudet är smalt, har de inte Shimano landsvägsskor? De brukar finnas bakom varje buske.
Att de ska användas ihop med Speedplay Zero (det har jag också) kan spela en roll. Titta på compatibility guide:
Quote from Funbeat user on 26 May 2010, 11:49Finns tyvärr ingen i Umeå som säljer Sidi, Shimano är det enda jag hittat och det är jag inte intresserad av. Jag vet att deras 45 passar någorlunda även om lite bredare skulle vara att föredra. Jag har hittat lite tabeller och det verkar som om Shimano 4
Finns tyvärr ingen i Umeå som säljer Sidi, Shimano är det enda jag hittat och det är jag inte intresserad av. Jag vet att deras 45 passar någorlunda även om lite bredare skulle vara att föredra. Jag har hittat lite tabeller och det verkar som om Shimano 4
Quote from Funbeat user on 13 March 2011, 19:06Jag har ett par Scott comp race, och jag får grymt ont i fötterna om jag cyklar 3 mil eller längre. Ohållbart. Funderar på att köpa ett par Sidi Genius 5.5 carbon Mega som ni nämner här i tråden.
Synd att det inte finns återförsäljare i Umeå så man kan t
Jag har ett par Scott comp race, och jag får grymt ont i fötterna om jag cyklar 3 mil eller längre. Ohållbart. Funderar på att köpa ett par Sidi Genius 5.5 carbon Mega som ni nämner här i tråden.
Synd att det inte finns återförsäljare i Umeå så man kan t
Quote from Funbeat user on 19 March 2011, 18:00Jag hade samma problem alla ordinarie skor klämde så satan vid lilltån.
Lösningen fan jag i shimanos triathlon sko, TR51 tror jag den heter, den sitter som gjuten!
Jag hade samma problem alla ordinarie skor klämde så satan vid lilltån.
Lösningen fan jag i shimanos triathlon sko, TR51 tror jag den heter, den sitter som gjuten!
Quote from Funbeat user on 19 March 2011, 22:59Jag har inte köpt skor än, förutom Sidi så har jag fått veta att Shimano har E storlekar på vissa modeller, d.v.s. bred läst.
Shimano SH-R190, SH-R240 och SH-R315 finns med E storlekar. De två sistnämnda är "Heat moldable".Så de tre jag väljer mellan
Jag har inte köpt skor än, förutom Sidi så har jag fått veta att Shimano har E storlekar på vissa modeller, d.v.s. bred läst.
Shimano SH-R190, SH-R240 och SH-R315 finns med E storlekar. De två sistnämnda är "Heat moldable".
Så de tre jag väljer mellan
Quote from Funbeat user on 20 March 2011, 10:14Ett annat tips är Time RXS Ulteam (de där röda med stoor logga). Kan finnas kvar hos vissa handlare. Jag köpte ett par i vintras på Stenströms i Hallstahammar. De är ordentligt vida och bekväma. Såpass att jag nog måste klämma in en extrasula.
Ett annat tips är Time RXS Ulteam (de där röda med stoor logga). Kan finnas kvar hos vissa handlare. Jag köpte ett par i vintras på Stenströms i Hallstahammar. De är ordentligt vida och bekväma. Såpass att jag nog måste klämma in en extrasula.
Quote from Funbeat user on 20 March 2011, 19:04Var på team sportia idag, och till min förvåning hade dom ett par Shimano SH-R190 i storlek 44E (bred läst) som jag har funderat på. Dom satt riktigt bra, sen vet man ju inte hur fötterna reagerar efter några mil men de är bredare än mina förra så det ska
Var på team sportia idag, och till min förvåning hade dom ett par Shimano SH-R190 i storlek 44E (bred läst) som jag har funderat på. Dom satt riktigt bra, sen vet man ju inte hur fötterna reagerar efter några mil men de är bredare än mina förra så det ska
Quote from Funbeat user on 22 March 2011, 12:58Jag kan rekomendera Specialized som är lite bredare.
Jag kan rekomendera Specialized som är lite bredare.
Quote from Funbeat user on 6 July 2012, 13:04Väcker den här tråden lite och undrar om nån kommit på nåt nytt på senaste tiden?
Jag letar triathlon-cykelsko till mina gigantiskt breda fötter. Tja, jag tycker inte de är så breda men uppenbarligen är de det för jag får inte plats på bredden i några cy
Väcker den här tråden lite och undrar om nån kommit på nåt nytt på senaste tiden?
Jag letar triathlon-cykelsko till mina gigantiskt breda fötter. Tja, jag tycker inte de är så breda men uppenbarligen är de det för jag får inte plats på bredden i några cy