Quote from Funbeat user on 9 July 2012, 17:40Inga skor verkar vara utformade efter fötter. Människans fötter är väsentligt mycket bredare framtill och har tår som ska sticka ut rakt fram men mig veterligen finns det inga cykelskor som ser ut så. NW:s skokartonger är det närmsta man kommer.
Inga skor verkar vara utformade efter fötter. Människans fötter är väsentligt mycket bredare framtill och har tår som ska sticka ut rakt fram men mig veterligen finns det inga cykelskor som ser ut så. NW:s skokartonger är det närmsta man kommer.
Quote from Funbeat user on 9 July 2012, 18:55Fast klagar man på Sidi har man fel, då är det sina egna fötter man ska klaga på. Mina Kalle Anka-blad njuter av Sidis Mega-skor både på vägen och i skogen.
Och kvaliten på deras skor bör det skrivas hyllningssånger om.
Fast klagar man på Sidi har man fel, då är det sina egna fötter man ska klaga på. Mina Kalle Anka-blad njuter av Sidis Mega-skor både på vägen och i skogen.
Och kvaliten på deras skor bör det skrivas hyllningssånger om.
Quote from Funbeat user on 9 July 2012, 19:37SIDIs kvalitet är oslagbar. Mina mtb-skor som jag mest använt som vardagscykelskor och spinningskor i 6 år och som enbart spinningskor i ytterligare 6 ser inte ut att ens bli lite slitna än.
Mega-skorna har jag inte testat mest för att jag var envis och
SIDIs kvalitet är oslagbar. Mina mtb-skor som jag mest använt som vardagscykelskor och spinningskor i 6 år och som enbart spinningskor i ytterligare 6 ser inte ut att ens bli lite slitna än.
Mega-skorna har jag inte testat mest för att jag var envis och
Quote from Funbeat user on 9 July 2012, 19:42jag har ett par Shimano RO87 som är ganska breda framtill, funkar till mina ankfötter i alla fall. Det är en lvg-sko så det är två kardborreflärpar och en spännflärp, visserligen, men jag har tagit mig i mål både i Sövde och Kalmar med dem.
Inte så f
jag har ett par Shimano RO87 som är ganska breda framtill, funkar till mina ankfötter i alla fall. Det är en lvg-sko så det är två kardborreflärpar och en spännflärp, visserligen, men jag har tagit mig i mål både i Sövde och Kalmar med dem.
Inte så f
Quote from Funbeat user on 9 July 2012, 20:38OK!
När vi ändå är inne på ämnet breda fötter. Hur breda är era fötter egentligen?
Jag får följande mått när jag ritar vänsterfot (den som är störst) på ett papper:Längd: 240 mm
Bredd: 110 mm (bredaste stället, stortåns basled över till lilltån)
OK!
När vi ändå är inne på ämnet breda fötter. Hur breda är era fötter egentligen?
Jag får följande mått när jag ritar vänsterfot (den som är störst) på ett papper:
Längd: 240 mm
Bredd: 110 mm (bredaste stället, stortåns basled över till lilltån)
Quote from Funbeat user on 11 July 2012, 08:10och jag får ungefär 11,5 cm bred och 27 cm lång.
och jag får ungefär 11,5 cm bred och 27 cm lång.
Quote from Funbeat user on 11 July 2012, 08:13..högerfot, alltså 😉
Drar strl. 46 i joggingskor, Saucony Triumph 8
ca 44 i vanliga skor
och nu när jag tittade i cykelskon var den strl 45 eller 28,5cm....
..högerfot, alltså 😉
Drar strl. 46 i joggingskor, Saucony Triumph 8
ca 44 i vanliga skor
och nu när jag tittade i cykelskon var den strl 45 eller 28,5cm....
Quote from Funbeat user on 11 July 2012, 11:49Jisses vecka breda fötter jag måste ha!
Jag har lite olika storlekar på springskor. Senaste två paren Salomon är 38 2/3. Mina VFF är 37 och 38 (vilket är aningens för stor men funkar).
Jisses vecka breda fötter jag måste ha!
Jag har lite olika storlekar på springskor. Senaste två paren Salomon är 38 2/3. Mina VFF är 37 och 38 (vilket är aningens för stor men funkar).
Quote from Funbeat user on 2 August 2012, 21:53Nu har jag köpt ett par Bontrager RXL Hilo R Stl 39 som jag visserligen bara testat 1,5 timme eller så men som verkar mycket lovande. De är små i storlekarna så 39 är perfekt för min 37-38-fot. Men viktigast av allt - skon sitter som smäck runt om OCH det
Nu har jag köpt ett par Bontrager RXL Hilo R Stl 39 som jag visserligen bara testat 1,5 timme eller så men som verkar mycket lovande. De är små i storlekarna så 39 är perfekt för min 37-38-fot. Men viktigast av allt - skon sitter som smäck runt om OCH det
Quote from Funbeat user on 2 August 2012, 22:00och absolut viktigast, det är en snygg sko!
😉
och absolut viktigast, det är en snygg sko!
😉