Quote from Funbeat user on 28 November 2011, 12:29Min våtdräkt 2XU V:2 har nåt slags fiskfjällsliknande på undersidan av underarmarna, antagligen för att man ska få grepp i vattnet. Men där har man ju inget hår, håret sitter ju på ovansidan och sidan av underarmen.
Min våtdräkt 2XU V:2 har nåt slags fiskfjällsliknande på undersidan av underarmarna, antagligen för att man ska få grepp i vattnet. Men där har man ju inget hår, håret sitter ju på ovansidan och sidan av underarmen.
Quote from Funbeat user on 28 November 2011, 13:04Flindra, man kan visst ha hår där. Kvinna kanske inte har det.
Jag har hår över allt utom på flinten.
Flindra, man kan visst ha hår där. Kvinna kanske inte har det.
Jag har hår över allt utom på flinten.
Quote from Funbeat user on 28 November 2011, 13:21Långa finger och tånaglar borde väl också vara en fördel? 😉
Långa finger och tånaglar borde väl också vara en fördel? 😉
Quote from Funbeat user on 28 November 2011, 13:29Måste ju bero en hel del på hur hårig man är. 2 s låter väldigt mycket om man inte ser ut som en björn
Hur är det med att smörja in sig i krämer, finns det regler för det? Vissa lite slemmiga ämnen lär ju minska friktionen i vattnet en del...
Måste ju bero en hel del på hur hårig man är. 2 s låter väldigt mycket om man inte ser ut som en björn
Hur är det med att smörja in sig i krämer, finns det regler för det? Vissa lite slemmiga ämnen lär ju minska friktionen i vattnet en del...
Quote from Funbeat user on 28 November 2011, 16:32j
j
Quote from Funbeat user on 28 November 2011, 16:41Jag kanske kan skylla min långsamma simning på mitt skägg då istället för mina bristfälliga simkunskaper? 😉
Jag kanske kan skylla min långsamma simning på mitt skägg då istället för mina bristfälliga simkunskaper? 😉
Quote from Funbeat user on 28 November 2011, 16:48Jörgen, är inne på samma spår om mitt skägg, men säger hellre långsam trots mina simkunskaper
Jörgen, är inne på samma spår om mitt skägg, men säger hellre långsam trots mina simkunskaper
Quote from Funbeat user on 28 November 2011, 17:28Eftersom huvudet bryter vattnet först, så borde ansiktsbehåring bromsa mycket, åtminstone om simningen följer samma aerodynamiska regler som flyget, där det är just smuts/ojämnheter längst fram på vingen som orsakar störst motstånd 😉
Eftersom huvudet bryter vattnet först, så borde ansiktsbehåring bromsa mycket, åtminstone om simningen följer samma aerodynamiska regler som flyget, där det är just smuts/ojämnheter längst fram på vingen som orsakar störst motstånd 😉
Quote from Funbeat user on 28 November 2011, 17:39En neoprenbadmössa som man knäpper under hakan måste vara bra för skäggiga personer.
Annars kan man kanske klippa hål i en vanlig badmössa och trä den över huvudet, för att sedan dra ner den till halsen och hakan, så att skägget kan komma under badmössan
En neoprenbadmössa som man knäpper under hakan måste vara bra för skäggiga personer.
Annars kan man kanske klippa hål i en vanlig badmössa och trä den över huvudet, för att sedan dra ner den till halsen och hakan, så att skägget kan komma under badmössan
Quote from Funbeat user on 28 November 2011, 18:01Intressant fråga och är det som Ryan säger så är det ju definitivt värt att göra det vid viktigare tävlingar. 2 sek per hundring, det gör ju en halv minut på 1500. Det låter mycket, men Ryan är kunnig som f-n, så det kan nog stämma. Även 1 sek är ju mycke
Intressant fråga och är det som Ryan säger så är det ju definitivt värt att göra det vid viktigare tävlingar. 2 sek per hundring, det gör ju en halv minut på 1500. Det låter mycket, men Ryan är kunnig som f-n, så det kan nog stämma. Även 1 sek är ju mycke