Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBroddar?
You need to log in to create posts and topics.

Är det någon som har erfarenhet av broddar när man löptränar? Runnersstore har Spiky plus och Löplabbet har HBB Slipstopper. Vilka är bäst? Eller ska jag ha såna där taggar som man liksom skruvar in i skorna? Eller ska jag köpa skor med broddar ingjutna i

Bra fråga har själv inget svar men lägger till en fråga istället.
Om man skruvar i broddar i sina vanliga skor hur blir det då när man skruvar ut dom när den vintern är över och kan man förstöra skorna om man skruvar i dom på fel ställe?

Absolut
http://www.maxigrip.se/F%C3%B6rpackningar
eller
http://www.best-grip.se/skor-halkskydd/3
framför broddar som klämmer på foten och kan glida snett.

Dubbla satser = Dubbla greppet.

Det beror förstås på var och när du springer.
Själv brukade jag förut köpa ett nytt broddset i början av varje vinter förut, men sedan insåg jag att det är ytterst sällan de verkligen behövs så förra vintern köpte jag inga nya. Jag klarade mig hela vinter

Shit, det där såg avancerat ut. Hur ska man veta vilka dubb man ska ha och framförallt, hur ska man veta var i sulmönstret man ska sätta dem?

Kan verkligen broddarna glida snett? De säljs ju på Runnersstore, Löplabbet, Team Sportia, Stadium osv osv. Jag

Jag köpte broddar deluxe förra året. De var helt suveräna! Jag hade klart bättre grepp än kompisen med icebugs.

Jag har kört ett par år med Löplabbets broddar. Greppar perfekt, men håller tyvärr inte så länge.

Hur är hållfastheten när man springer hälften på asfalt å hälften på is/snö. Jag kutar ju på väg 600 dvs gamla E4:an å kör då asfalt tills jag möter någon bil å då blir det is/snö..??

Elin hittade dubbar på Intersport i fjol, det var inga större problem att skruva in dem i sulan. Själv köpte jag ett par Icebugs eftersom jag inte hade några lämpliga offer att dubba. Vi var båda nöjda.

Mina personliga åsikter:

Gummibandsbroddarna (Löplabbet, Clas Ohlsson m.fl.) biter bra men har två nackdelar. För det första är de långa dubbarna ganska obehagliga på ren asfalt och för det andra tappar gummit spänsten vid cirka tio minusgrader så att ma