Quote from Funbeat user on 14 November 2011, 10:40När jag skulle välja vilka terränglöparskor jag skulle ha, var ett av argumenten för de jag valde att de hade en bra sula som man kunde skruva i dubbar i på vintern. Sen har jag ett par gamla Asics Nimbus från 2000 som är mer eller mindre utbytta mot ett
När jag skulle välja vilka terränglöparskor jag skulle ha, var ett av argumenten för de jag valde att de hade en bra sula som man kunde skruva i dubbar i på vintern. Sen har jag ett par gamla Asics Nimbus från 2000 som är mer eller mindre utbytta mot ett
Quote from Funbeat user on 14 November 2011, 11:04Var inte snål mot dig själv 😉
Har provat dubbar som spänns fast under sulan. De spänner över tårna och går snabbt sönder. Skruv kryper förr eller senare in i foten.
Har sprungit över 100 mil i mina "köpeskor" och trots att de har tappat några dubb har de
Var inte snål mot dig själv 😉
Har provat dubbar som spänns fast under sulan. De spänner över tårna och går snabbt sönder. Skruv kryper förr eller senare in i foten.
Har sprungit över 100 mil i mina "köpeskor" och trots att de har tappat några dubb har de
Quote from Funbeat user on 14 November 2011, 11:17Så skruv passar alltså bättre till tjockskor? 😉
Gällande dubbar som man trär på tån och häl vill jag inte rekommendera dem. De jag har provat har glidit av skorna och tappat sina dubbar. Jag kan nog hitta bättre grejer för de pengarna.
Alternativt köpa
Så skruv passar alltså bättre till tjockskor? 😉
Gällande dubbar som man trär på tån och häl vill jag inte rekommendera dem. De jag har provat har glidit av skorna och tappat sina dubbar. Jag kan nog hitta bättre grejer för de pengarna.
Alternativt köpa
Quote from Funbeat user on 14 November 2011, 11:25Det borde ju vara så att risken för att känna av skruvarna efter en tids löpning är mindre om sulan är tjock. Mina A4 har så pass tunn mellansula att där hade jag inte provat med skruvdobbar. Asics 2150 däremot har ju på sina ställen flera cm sula och då
Det borde ju vara så att risken för att känna av skruvarna efter en tids löpning är mindre om sulan är tjock. Mina A4 har så pass tunn mellansula att där hade jag inte provat med skruvdobbar. Asics 2150 däremot har ju på sina ställen flera cm sula och då
Quote from Funbeat user on 14 November 2011, 17:02Jag har kört broddar i 10år, nya för varje säsong. Funkar hur bra som helst!
Jag har kört broddar i 10år, nya för varje säsong. Funkar hur bra som helst!
Quote from Funbeat user on 14 November 2011, 17:24Körde Icebug (Attle) hela förra vintern. Funkade så bra att jag köpte ett par till, lättare, i år (Anima). Har dock inte provat hemmadubbat eller broddar, så saknar jämförelse.
Körde Icebug (Attle) hela förra vintern. Funkade så bra att jag köpte ett par till, lättare, i år (Anima). Har dock inte provat hemmadubbat eller broddar, så saknar jämförelse.
Quote from Funbeat user on 14 November 2011, 17:37Jag använder ibland en typ av broddar jag inte sett andra löpare använda. De har bara dubb under framfoten. För mig har de fungerat bra när det är glansis eller hård packad snö. I andra fall använder jag inte broddar då jag inte upplever att jag behöver d
Jag använder ibland en typ av broddar jag inte sett andra löpare använda. De har bara dubb under framfoten. För mig har de fungerat bra när det är glansis eller hård packad snö. I andra fall använder jag inte broddar då jag inte upplever att jag behöver d
Quote from Funbeat user on 14 November 2011, 18:11Jag hade förra året broddar som man trädde på skon. Greppet var det inget fel på men däremot hade jag problem med att det fastnade snö under gumminätet som broddarna satt fast i (här var det alltså rejäl vinter med -10 eller kallare hela tiden, inget tösl
Jag hade förra året broddar som man trädde på skon. Greppet var det inget fel på men däremot hade jag problem med att det fastnade snö under gumminätet som broddarna satt fast i (här var det alltså rejäl vinter med -10 eller kallare hela tiden, inget tösl
Quote from Elias Engqvist on 14 November 2011, 18:16Annie: Äntligen nån med samma erfarenhet. Då broddarna var uppe för diskussion här förra(?) året så sa jag samma sak men ingen annan hade varit med om det. Jag har sen länge slutat med broddar och kör med Icebugs eller VJ-skor om det är ishalt. Annars, om
Annie: Äntligen nån med samma erfarenhet. Då broddarna var uppe för diskussion här förra(?) året så sa jag samma sak men ingen annan hade varit med om det. Jag har sen länge slutat med broddar och kör med Icebugs eller VJ-skor om det är ishalt. Annars, om
Quote from Funbeat user on 14 November 2011, 18:36Icebug, kört dom 2 sista vintrarna med dessa på alla underlag. Inga problem på asfalt, biter bra där med. Alla dubbar sitter kvar och ser ut som nya. Men jag söker mig gärna till glansis.
Icebug, kört dom 2 sista vintrarna med dessa på alla underlag. Inga problem på asfalt, biter bra där med. Alla dubbar sitter kvar och ser ut som nya. Men jag söker mig gärna till glansis.