Quote from Funbeat user on 13 November 2011, 21:42Jag har dubbat med maxigrip (som Elin) och efter ett antal km på asfalt så syns det inte att de är använda ens. Jag är ganska paff faktiskt.
Jag har dubbat med maxigrip (som Elin) och efter ett antal km på asfalt så syns det inte att de är använda ens. Jag är ganska paff faktiskt.
Quote from Funbeat user on 13 November 2011, 22:28Jag gjorde som Jojje, billigt och funkar jätte bra!!
http://www.runnersworld.se/tv/dubba-loparskorna-sjalv.htm
(t+)
Jag gjorde som Jojje, billigt och funkar jätte bra!!
http://www.runnersworld.se/tv/dubba-loparskorna-sjalv.htm
(t+)
Quote from Funbeat user on 13 November 2011, 22:44Fixade också egna dubb-skor för några veckor sedan. Det är lätt som en plätt, återstår bara att se om och hur de funkar (när vi får is i Malmö).
Fixade också egna dubb-skor för några veckor sedan. Det är lätt som en plätt, återstår bara att se om och hur de funkar (när vi får is i Malmö).
Quote from Funbeat user on 13 November 2011, 23:14Jag använder vanliga broddar från Löplabbet (typ) som man bara drar på skorna. Funkar fint, fast det är sällan det är riktigt nödvändigt. De sabbar känslan lite, men det får man leva med.
Jag använder vanliga broddar från Löplabbet (typ) som man bara drar på skorna. Funkar fint, fast det är sällan det är riktigt nödvändigt. De sabbar känslan lite, men det får man leva med.
Quote from Funbeat user on 14 November 2011, 00:03Jag dubbade med BestGrip och har fäste på ALLT. inga problem att springa asfalt för de sticker inte ut så mycket att det stör, där det normalt blir halt griper det utan bara h*e nu =)
Drog dessutom bara tre fram och två bak. vill man så kan man ju sätta
Jag dubbade med BestGrip och har fäste på ALLT. inga problem att springa asfalt för de sticker inte ut så mycket att det stör, där det normalt blir halt griper det utan bara h*e nu =)
Drog dessutom bara tre fram och två bak. vill man så kan man ju sätta
Quote from Funbeat user on 14 November 2011, 08:52Jag köpte en billig pjäxdubbningssats härifrån http://www.pikmakarn.com/ och dubbade själv.
Fungerade helt OK men se upp så inte dubben går rakt genom sulan, det gör ont.
Jag köpte en billig pjäxdubbningssats härifrån http://www.pikmakarn.com/ och dubbade själv.
Fungerade helt OK men se upp så inte dubben går rakt genom sulan, det gör ont.
Quote from Funbeat user on 14 November 2011, 08:58Förra vintern dubbade jag också själv med skruvar. Missade dock att klippa av huvudena på skruvarna vilket gjorde att jag efter några mil på asfalt hade skruvspetsarna uppe i fotsulan. Det var inte så mysigt. Skall faktiskt ge det en chans till efter att
Förra vintern dubbade jag också själv med skruvar. Missade dock att klippa av huvudena på skruvarna vilket gjorde att jag efter några mil på asfalt hade skruvspetsarna uppe i fotsulan. Det var inte så mysigt. Skall faktiskt ge det en chans till efter att
Quote from Funbeat user on 14 November 2011, 09:29Maxi & Best är gjorda av samma hårda material som bildubb och är hårdare än gruskornen i asfalten. De håller därför skärpan mycket bra.
Det blev lite sämre grepp mot slutet av förra vintern men då räckte det med att rotera dubbarna ett halvt varv så att
Maxi & Best är gjorda av samma hårda material som bildubb och är hårdare än gruskornen i asfalten. De håller därför skärpan mycket bra.
Det blev lite sämre grepp mot slutet av förra vintern men då räckte det med att rotera dubbarna ett halvt varv så att
Quote from Funbeat user on 14 November 2011, 09:48En fråga angående dubbar man skruvar i själv: sabbar det sulorna eller kan man skruva i och skruva loss dubbarna i ett par "finskor" (fina löparskor - ni fattar)?
En fråga angående dubbar man skruvar i själv: sabbar det sulorna eller kan man skruva i och skruva loss dubbarna i ett par "finskor" (fina löparskor - ni fattar)?
Quote from Funbeat user on 14 November 2011, 10:37Följer man "hemfixartipset" och skruvar i vanliga skruvar så som jag gjorde tror jag inte att man förstör så mycket. Gummit täpper nog till hålen relativt bra efter att man skruvar ur skruvarna.
Däremot har jag nu testat på ett par äldre skor som ska få n
Följer man "hemfixartipset" och skruvar i vanliga skruvar så som jag gjorde tror jag inte att man förstör så mycket. Gummit täpper nog till hålen relativt bra efter att man skruvar ur skruvarna.
Däremot har jag nu testat på ett par äldre skor som ska få n