Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBroddar
You need to log in to create posts and topics.

Under den senaste istiden har jag sprungit med Yaktrax:
http://www.yaktrax.co.uk

Fantastiskt bra grepp på snö och is. Väldigt lätta att ta av om det blir barmark och sedan ta på igen när det kommer snö/is.

Jag gillar också Jaktrax. Köpte mina på Järnia. Grymt bra och mycket skönare att springa med än löplabbets variant.

Köpte yaktrax och sprang varierat på packad snö, frostig asfalt och ispölar. Funktionen var det inga fel på men de gick sönder efter bara ett par mil. Stålet i fjädrarna nöttes och gick av vilket resulterade att små bitar av stålfjädrarna trängde in i su

jag har nu sprungit två pass med mina HBB Slipstoppers, är riktigt nöjd.
Första km kändes lite ovan men sen tänker jag inte på att de sitter där.
kan verkligen rekommendera dessa.

"Köpte yaktrax och sprang varierat på packad snö, frostig asfalt och ispölar. Funktionen var det inga fel på men de gick sönder efter bara ett par mil"

Märkligt. Mina Yaktrax har gått 40 mil och ser ut att hålla minst lika länge till. Jag tycker att du s

Lånar tråden lite, hoppas att det är okay.

Maken är envis och springer utan dobbar/broddar trots värsta halkan utomhus. Jag tänkte överraska med broddar i present. Han har storlek 42 och extrabred läst pga Hallux Valgus. Han är ganska känslig för tryck i

Jag är också intresserad av broddar. Jag behöver dem när jag springer i skogen mest.

Jag har köpt ett kitt med dubbar som man skurvar i sina vanliga löpskor.
Man slipper stelheten av broddarna. Jag tycker det funkar kanonbra. finns i två längder och sen kan man köpa till dubbar om man tappar eller sliter ner dem.
Visst känner man dubben l

Måste instämma i rekommendationen av dubbar. Har sprungit mycket med broddar men i år gått över till iskruvade dubb (maxigrip). Min åsikt är att dubbarna är överlägsna för att:
de halkar aldrig snett hur långt man än springer
bättre känsla på asfalt, kän

En fråga till, de man kan köpa på löplabbet kan de användas? Tror man trär på dem på skorna.