Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBroddar
You need to log in to create posts and topics.

Fick broddar av den billiga typen från intersport i julklapp. Jag har provat dom en gång och nu ligger dom och skräpar i garderoben. Jag kände att mitt löpsteg ändrades och jag fick efter några kilometer känningar i vaden som jag aldrig haft förut, även e

Varför vänta till nästa vinter. Ett kitt kostar 230 kronor.. Grymt bra pris. då får man ju verktyget med.
Sen kostar en sats extra dubb 95.-

Olika typer av halkskydd är lämpliga till olika underlag. Jag har ofta fina asfaltpartier utan halkrisk på mina vinterrundor. "Löplabbet"-varianten vill jag inte ha på på de partierna.

För att slippa ta av och på dem under löpningen använder jag Maxigri

Man ska naturligtvis göra som man själv vill och känner sig trygg med, men jag tycker att många är lite väl ivriga att slänga på broddarna, närmast slentrianmässigt så fort det börjar bli lite vitt.

Ishalka är en sak, där är broddar eller dubbade skor os

Nja, kanske han har lite rätt, men samtidigt har man inte rullskridskor då man springer på torr asfalt utan man tar lätta sköna racers med bra fäste eller hur?

Man tar inte en tung militärcykel då man ska ut o cykelträna utan man tar sin racer!

"Behöver du inte dubbat, springer du för lite obanat", som löpcoachen Magnus H säger.

eller så bor du i södra sverige - här växlar vi mellan barmark och is!
Snö har vi inte haft än denna vinter...

Nej, man ska nog ta Ståhlboms lite provocerande uttalande med en nypa salt. Men faktum kvarstår att väldigt många verkar tro att det krävs halkskydd så fort det börjar likna vinterförhållanden. Bland det mest extrema jag sett var en joggare jag mötte för

Det är lätt att vara kaxig ute på en platt ö. 😉

Jo, jag halkade till mig en viss ödmjukhet i backen ner mot Kneippbyn... 😉